ziggessyster

Snorträsk eller Änglatorp?? Det är frågan... I hus nr 8 bor Mamma, Pappa, Storasyster Stor, Mellan & Lillasyster Liten. Följ vår, ibland trista, vardag genom regn, rusk, sol och värme....

Inköpslista... För att slippa impulshandla IGEN!!!

Publicerad 2011-10-14 06:24:24 i Allmänt,



Till Focaccian!
Till grillspett!
Smördeg, om vi inte har...
Feta!
Till sallad! (grönsaker asså)
Inpregnering! Bubbelvatten! Mys! (ÖB)
Sköljmedel! (ICA)
Tandkräm!
Nattlampa till Mellan!
Klorin!


Att se över INNAN handling:
Kräftskivetillbehör! Typ Papperslampor!



Letade efter egna bilder från fjolårets lilla kräftskiva och upptäckte att jag har INGEN ordning på mina bilder :(

Dagen annars: Ingen träning! ( tom JAG har insett mine begränsningar)
                      Handla om det går! (annars får Mannen snällt göra det i em)

Just det: Har ju inte talat om att Stor äntligen fick GÅ till skolan i går. Har länge funderat på detta men tycker egentligen hon är för liten, det är en ganska vältrafikerad väg at ta sig över, så min lata tanke har varit att låta henne gå när någon av Småttisarna är så sjuk att jag inte vill ta ut dem i bilen. Men varför? Då har jag ju INGEN koll på hur det går för henne! Så i går fick hon gå fast vi andra tog bilen. Lite obemärkt och lite märkt kunde jag "följa" henne på vägen. Såg henne utan att hon såg mig flera gånger och väntade in henne vid återvinningen för att "hjälpa" henne över vägen. Hon klarade det galant :) Efter vägen "lämnade" vi henne och åkte upp till skolan för att stå och vänta in på skolgården. Så stolt och nöjd hon var! Fast det gäller att hon kommer iväg i tid! Det går inte fort när hon går själv ;)


Kommentarer

Postat av: Annika

Publicerad 2011-10-17 15:39:51

Vilken roligt shopping-bild!!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela