ziggessyster

Snorträsk eller Änglatorp?? Det är frågan... I hus nr 8 bor Mamma, Pappa, Storasyster Stor, Mellan & Lillasyster Liten. Följ vår, ibland trista, vardag genom regn, rusk, sol och värme....

Söndag....

Publicerad 2011-10-02 10:35:23 i Allmänt,



Redan söndag! Helgerna går som hejsan... Fredagen bjöd på fotbollsavslutning. Lätt uppvärmning och sedan match mellan barn och föräldrar. Min stora sorg är att inte kunna vara med på sådant! Mellan klarade sig bra. Många nya! På en avslutning??? Så det var lite jobbigt att komma igång. Satt i knät en stund efter att ha ramlat, det var mest jobbigt att alla såg... Efteråt bjöds det på korv&bröd, TVÅ satte han i sig LillePlutt. Klubba och tuggimmi!

Lördag var det Plaskis! Bråttom, bråttom blev det vilket kom av sig när vi kommer dit, ALLIHOP, och ingen bassäng är öppen för allmanheten förrän kl 10. Jag, Liten och Stor tog en lååång dusch medans Pappan satt på bänken och tittade på Mellan som Plaskade. Ett litet bryt, men PlaskisFröken tog hand om han så han gick inte ens ur vattnet. Bra bra! Det är inte lätt att vara liten och känslig, men han klara det bra. När varmbassängen äntligen öppnade var de som fiskar i vattnet alla tre. Stor simmar snartsnartsnart, Mellan & Liten tar sig fram i vattnet med armpuffar på. Alla åler vattenrutchkana och har inga större problem med att få huvudet under vattnet. Vid 11 kände vi att vi, iaf vi vuxna, var rätt nöjda, och begav oss hem. Två av tre somnade i bilen.

På em kom Mannens Päron och Syster på en snabbisfika! Trevligt!

Dagen består av obligatorisktstäd&tvätt på fm, em åker Stor och jag till stan för Sim&Dans, sedan sabbt hem för lite mat och efter det åker Stor till stan med KompisEmma för ytterligare dans... Känner jag min dotter rätt kommer hon vara på ett strålande humör i kväll.... INTE!!! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela