ziggessyster

Snorträsk eller Änglatorp?? Det är frågan... I hus nr 8 bor Mamma, Pappa, Storasyster Stor, Mellan & Lillasyster Liten. Följ vår, ibland trista, vardag genom regn, rusk, sol och värme....

Tisdag...

Publicerad 2011-10-11 06:20:14 i Allmänt,



Jag visste att det var nyttigt!!!

HerreGud vad trött jag är... När ska mina barn börja sova hela nätter??? Efter en nätt lur i soffan igår somnade inte Liten förrän efter 21, då hade vi i skift suttit på pyttestolen brevid hennes säng, och jag gav upp pga megavärk och tog med henne in till oss. När hon somnat var det bara att borsta tänder och gå tillbaka till sängen. 03.15 ropar Mellan: -Mamma! Har lärt dem att det egentligen inte lönar sig att ropa utan är det nått så kom till oss. Men det gjorde han ju inte! Så för att han inte skulle väcka fler än katterna tog jag min kudde och bytte säng. Han var inte riktigt vaken utan hade bara drömt. Sedan hade han svårt att komma till ro och låg och vred och vände ganska länge :( När han äntligen somnat ordentligt ringde min kl. Liten var ju feberfri hela dagen igår så idag blir det fska för Kottar och några timmars planering för min. Gott med en extra "ledigdag" fast ändå inte. Pratade med SötasteAnita som fått vikaren from hell. Stackarn! hon råkar ofta ut för detta, och framför allt när båda vi andra är lediga/sjuka/vabbar. Men gårdagen här var lugn! Tog vagnen för att följa Stor till skolan och efter det svängen förbi lekplatsen. 1.5 timma var vi ute! Inte jättemycket, men det räckte för oss. Sedan var det hem för lite mellanmål och sen kom Mellans kompis K. Lek, bakpulverbomber och lite TVspel. Em blev om ännu ännu lugnare, jag och Liten somnade i soffan medans Mellan lekte med Lego. Han komentar efteråt var: .Jag hade det lugnt och gott! Sötkorven!

Nu: Väcka Kottar och förbereda dagen!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela