ziggessyster

Snorträsk eller Änglatorp?? Det är frågan... I hus nr 8 bor Mamma, Pappa, Storasyster Stor, Mellan & Lillasyster Liten. Följ vår, ibland trista, vardag genom regn, rusk, sol och värme....

Hej och hå...

Publicerad 2012-01-03 10:09:51 i Allmänt,

I går fm började Mannen röja och rensa nere i källaren. Han röjde på riktigt bra och fick upp ångan ordentligt. För att han skulle få fixa i fred, svårt att göra det tillsammans med våra Kottar som vill vara med i allt som händer. Så jag tog barnen och åkte in till ÖmmaModer som bjöd på lunch och eftermiddagsunderhållning. Vi besökte GammelMormor, fikade och strosade på stan (Gårdagens stros på stan tar vi en annan gång... Jag SKÄMDES för min barn, HerreGud! säger jag bara...) Under tiden var Mannen hemma. Stora säckar fylldes och kördes till tippen... Vilken befrielse!!! När vi senare på em kommer hem, trötta och hungriga är han inte hemma... Medans jag lagar mat är Kottarna nere och LEKER i källaren. Jag hör att tegelsten bärs runt... Mat och en tummult artad läggning följer... Mannen kommer hem! och är sådär nöjd med att de varit i källaren... De har tömt ytan precis under trappan och gjort i ordning för att Mellan ska kunna "BO" där. "Leken" fortsätter nu på morgonen och även dammsugaren bärs ner. När de kommer upp och ber mig flytta på "lådan med teservicen i" måste jag gå ner och se vad de gör, det är byrån under trappan hon menar... Visst var Mannen ner och grejjade lite i gårkväll??? För så här såg det inte ut när jag tittade igår... Jag talar om för dem att nu är det slutröjt här ner. De får vara under trappan och leka, men de får inte röra kassar och lådor med saker: -Flytta inte runt saker! Nu kommer det stora brytet!!! Stor inser att Mellan ALDRIG kommer att få BO under trappan!!! Vi kommer aldrig bära ner hans säng och hans saker tid... Hon bryter ihop! Fullständigt!!! Hon gråter ohejdat, snor och tårar... -Då har vi jobbat helt i onödan med allt detta! - Ja, tyvärr!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela