ziggessyster

Snorträsk eller Änglatorp?? Det är frågan... I hus nr 8 bor Mamma, Pappa, Storasyster Stor, Mellan & Lillasyster Liten. Följ vår, ibland trista, vardag genom regn, rusk, sol och värme....

Padda på dig du.....

Publicerad 2009-04-14 16:24:35 i Allmänt,

Efter en lång och härlig dag ute i trädgården, jo men visst, altaneländet är nere, nu återstår bara en jätte hög som åker till Tippen på lördag, var vi rätt trötta och möra. Bubblor hade blåsts och sandkakor ätits.

Ibland kan jag titta på mina Knoddar och bara fyllas med värme, framför allt när de leker och inte vet att jag ser. De leker så gott tillsammans, de skilljer ändå nästan 2,5 år på dem, men de har roligt i hop. Visst har vi lyckats rätt bra med dem. Både i söndags när Grannarna var här och hela dagen i går lekte de, eller ja, de har lekt med varndra hela påsken. Gungar, L är stolt som en tupp då hon nu lärt sig lyfta Lillebror både UPP & NER från gungerna, de leker mamma-pappa-barn i lekstugan och Konditori i sandlådan. Visst blir de osams och ryker i hop, men det är mest för att Z inte riktigt än fattat hur man turas om, men det kommer....

Vid 19 snåret i går gav sig L&N ut på äventyr. Vi hittade nämligen en Padda under Ns jobbarbil. En stor ruskig sak var det. Lite illa åtgången av skatorna. L ut i pyjamas och räddar den i en burk, i med lite gräs och vatten. Var gör vi av den??? Ingen granne hemma,några av dem har ju damm. Vi åker till BonusMorfar? Nej, det är för långt.... Så beslutades det att den skulle lämnas vid "vår" bäck. Ett riktigt äventyr en sen måndagskväll i april....

Kommentarer

Postat av: Gunnel

Publicerad 2009-04-14 21:49:42

Jag förstår att du är stolt dom är ju bara för goa ibland så längtar jag efter dom så det är inte klokt o vilka fina påskgummor det var synd att vi inte var hemma o fick besök av dom det skulle jag gillat

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela