ziggessyster

Snorträsk eller Änglatorp?? Det är frågan... I hus nr 8 bor Mamma, Pappa, Storasyster Stor, Mellan & Lillasyster Liten. Följ vår, ibland trista, vardag genom regn, rusk, sol och värme....

Näsblod & magsjuka......

Publicerad 2009-01-16 14:44:20 i Allmänt,

Liten sovmorgon fick vi i dag, lämnar Knoddarna 7.45 på fredagar. Duchade i godan ro, drack mitt kaffe och förberedde lite innan det var dax att väcka. Går först in till StoraL som brukar vara svårväckt. Det var inte jag i dag, efter en vecka i töcken slog jag äntligen slag i saken och gick och lade mig TIDIGT igår, redan kl 20 var jag i säng, det ni. Gick in till L som sov i godan ro, med sänge full av blod!!!! NÄSBLOD!!!! Det var ingen svårväckt unge. När hon såg vad som hänt uppstod enn panikattack delight, ut i badrummet och tvätta av. Stackarn tyckte det var utäckligt. Hon hade nog blött ett tag så det fanns nog en del blod i magen för hon mådde lite illa. Jag bestämmde att: Vi stannar hemma!!! L kröp ner i soffan framför BarnTv och jag hämtade Z som vaknat. Vi myser en stund.... Men efter bara 15 kommer L på att hon mår visst bra, inte alls illa längre nu när det slutat blöda så hon kan visst gå till Fska. Åhhh, så svårt!! Nej, hon var ju inte sjuk, men skulle det börja blöda igen vore det bra om hon var hemma.... Jag velade fram och tillbaka en stund. Ok, du får gå. Både L&Z dansar runt av glädje. Jag dansar i mitt inre för jag vet att det ställer till det på jobbet om jag är hemma, särskillt fredagar, och jag har redan varit hemma en dag denna veckan så det vore gott att slippa. Inte det att jag inte vill vara hemma med mina barn, det vill jag, det är bara det att lönekuväret blir så ryskigt tunt... Så vi gav oss i väg. Info. till fska om näsblodet lämnades och att de måste ringa om hon blöder mer/igen. Kliver in på jobbet och möts av KolleganMa som tiver sitt hår, kolleganMo är sjuk. Vem vet om vikarie är på väg??? Ingen!!! Vi gör en snabb omorg och delar upp oss. Då, just då börjar telefonen ringa. Ett efter ett krymper våra barnaskaror. 8 av 20 barn är sjuka i Mos klass. Då kliver vikarien in. Det som började i totalt kaos slutade i fridfullt lugn....
Har preppat mig med både vitpepparkorn OCH omeprasol för att jag inte ska få ont i magen av vitpepparkornen. Nu ska ni se att flunsan inte slår till med full kraft bara för att jag tagit flunsasprutan, utan att det är det andra, onämbara, som däckar allt och alla... Pepparpeppar......

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela