ziggessyster

Snorträsk eller Änglatorp?? Det är frågan... I hus nr 8 bor Mamma, Pappa, Storasyster Stor, Mellan & Lillasyster Liten. Följ vår, ibland trista, vardag genom regn, rusk, sol och värme....

Tröttast...

Publicerad 2011-12-01 06:21:24 i Allmänt,



Någon gång borde jag väll vänja mig vid denna brutala blåst, men det verkar inte så... 

I dag blir hon hemma LillaLiten. Trodde de skulle ringa från fska igår, men hon hade piggat på sig och inte hostat så farligt. Fast hostan tilltog efter att hon lagt sig, så då ringde jag in ÖmmaModer, Tackar ödmjukast. Det är väldigt sällan jag lämnar bort sjuka barn, fast hon är ju inte sjuk, hon är hostig och jag vill inte att det blir en lång och utdragen historia för henne, hon har precis hämtat sig med ätandet efter magsjukan... Så ÖmmaModer tar en flexdag! och i mon blir hon hemma med mig och Mellan. Har lite peparkaksdeg i kylen, vi kanske skulle baka lite...

IKEAturen blev en riktig vinnare. Hitade allt jag skulle ha utom ljussling, får bli en tur till ÖG, igen ;) Till jobbet hittade vi också det mesta, utom glasskåpet som var tillfälligt slut, och lite exta småplock som det alltid blir. Snodde en julkalenders-ljushistoria från mitt studiebesök i tisdags. De hade numrerat stora värmeljus för att tydliggöra hur länge det var kvar till jul, 24 st då naturligtvis. Vi hittade två värmeljushistorier som bli toppen till samma ändamål... Ett litet IKEAjulbord han vi med och en massa massa prat, både jobb och privat. Lätt som en plätt att prata med SötaAnita :)  

Morgonrutinen i dag blir te & Nyhetsmorgon! Kaffet är bim bum bam HeltSlutt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela