ziggessyster

Snorträsk eller Änglatorp?? Det är frågan... I hus nr 8 bor Mamma, Pappa, Storasyster Stor, Mellan & Lillasyster Liten. Följ vår, ibland trista, vardag genom regn, rusk, sol och värme....

Blåsig söndag....

Publicerad 2009-08-30 17:06:09 i Allmänt,

Fast blåst har det gjort hela veckan, blåst gör mig på dåligt humör. Får otroligt oni i både öron och huvud när det blåser, och mössa kan jag ju inte gå omkring i i slutet av agusti....

Trist helg, Z fortfarande lite snor-& hostig och N dyngförkyld. Så planen att åka och titta på soffa i lördags försvann. Vi tog oss en sväng till lekplatsen i går fm, men precis som vanligt, varför gör det ALLTID det???, började det regna när vi kom fram. När vi kom hem åt vi pizzalunch och stoppade SnorZ i säng, jag och L kröp upp i soffan och tittade på Rasmus på luffen.

Just det, min Ömma Moder var ju här hela fredagen och gjorde röj vill jag mena. Skafferiet rensades och torkades ur, lek -& sovrum röjdes, lådor tömdes och fylldes med bäbiskläder och hela övervåningen dammades, till och med lunchen stod hon för. Även fast det 2inte syns", det är ju ingen som tittar i våra skåp och lådor, så känns det otroligt gott att det är gjort. Det är sådant som lättar lite på innre stressen.... Tack Mamma, du är en klippa.
Hon har även varit här en sväng och varit ute med Knoddarna i em, N somnade som en Feberstock och jag lade upp fötterna i soffan, det gjorde gott!!!

I morgon är sista inbokade Barnmorske mötet innan förlossningen, var ju på Ante förra veckan och fyllde i papper och annat viktigt inför snittet. Känns otroligt både skönt och lite nervöst, fast mest skönt. Allt är ordnat med barnvaktande och fix, gäller att vara ute i god tid. Jag måste vet sånt, måste planera och ha koll på läget, kalendern är full av anteckningar och listor för komande veckor, vad som ska göras, packas, ringas, bokas alt avbokas osv.... Har länge tänkt fixa både tandläk. och klipp tid till L men det vill sig INTE, nu har jag gett upp. Det står just nu på: Att Göra Efter Förlossningen Listan!!!!  Mer på morgondagens agenda står även en ev lunch på stan med E&S. Beror lite på när jag komer från MVC, måste ju även in på labb för att lämna prover, och nej, jag ringde INTE och bokade mig en tid utan får snällt sätta mig och vänta på att de hinner med mig, och DET kan ta tid..... Sen beror det på dagsformen, men det vore roligt att träffa dem. På em har sedan Z sin Dansen. Ska bli spännande att se vad han tycker. Han har redan packad sin MiniKånken med vattenflaska och halksockar. En sväng till Bibblan vill jag hinna med innan det är dax med, måste ha något att läsa....Sedan ska L hämtas hos KompisenS som hon ska vara och leka hos i mon em.....
På tisdagens agenda står BARA en, till och med, EV fika på stan med min Lillebror, ev för att jag inte vet om jag SKA in till stan och EV för att jag har inte kollat om han överhuvudtaget kan...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela