ziggessyster

Snorträsk eller Änglatorp?? Det är frågan... I hus nr 8 bor Mamma, Pappa, Storasyster Stor, Mellan & Lillasyster Liten. Följ vår, ibland trista, vardag genom regn, rusk, sol och värme....

Jag leder.....

Publicerad 2009-08-19 13:58:03 i Allmänt,

Än är inte Guldskorna uppe i mitt högstabud, hoppashoppas & håller tummarna....

Hade tid på MVC i fm, INTE min barnmorka. -"Det visste du väll om?" Nej, ingen sagt till mig. Så ängeln ligger kvar i väskan till nästa gång. Hon var trevlig VikarieBarnmorskan, men det blir inte samma sak, och absolut inte när man inte vet om det från början. Obligatoriska mät och väg, magen växt 2 cm på två veckor, vikten konstant fast jag känner mig tyngre, LilleKnodd har vänt sig och ligger nu med huvudet ner, vilket inte spelar någon större roll då den ändå ska "plockas" ut. Vi gick igenom lite hur jag ville ha det vid själva snittet och vad jag har för förväntningar på min bb-tid. Två krav har jag: det första vid själva operationstillfället. Vet ni hur mycket folk det är med vid ett snitt? Massor!!! och ALLA presenterar sig... DET behöver de inte göra. Bara de av vikt, folk som florerar i perferin behöver jag inte veta om. Operations-& narkosläk. och narkossköterskan räcker gott och att narkossköterskan talar om vad som händer i rummet, så ä jag nöjd. Och så var det ju det med amningen, de vill ju veta om man är pos. el. neg till amning. JAG är positiv, BARA det funkar, funkar det inte tänker jag inte slita mig sönder och samman, det har jag gjort två gånger och vi höll på att gå ner oss fullständigt pga det, så det gör jag inte om, det har jag varken tid, lust eller ork med.... Men visst vore det underbart OM det funkar!!!! Vikarien ringde även till Ante och skaffade mig en tid till nästa vecka....

Efter MVC var jag tvungen att besöka en av stadens matvaruaffärer. MJÖLKEN VAR SLUT, och då menar HELT slut. På min väg till och från mjölkdisken plockade jag även på mig en altan blomma och söta vattenflaskor till Knoddarna. De börjar ju Dansen snart och då måste de ha coola vattenflaskor med sig....



suddigt värre....

I vagnen hamnade även lite Kräftskivedekorationer typ lampor, servetter och annat. Hade tänka att i ALL ENKELHET ha en liten kräftskiva med mina föräldrar, men nu har gästerna bestämt att det är gästerna som bjuder. Trodde det var vi som skulle bjuda eftersom det var vi som bjudit hit dem??? Men gästerna tar med maten bestämdes det!!! Så nu blir det inte bara kräftor och toast, utan kräftor, paj, sallad OCH toast. Till efterrätt blir det BARA glass med egengjord chokladsås, den gör Mannen i mitt liv. Den ena gästen, läs ÖmmaModer, kommer även och hjälper till att förbereda tillställningen, och då har hon även gjort inhandlingen....

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela