ziggessyster

Snorträsk eller Änglatorp?? Det är frågan... I hus nr 8 bor Mamma, Pappa, Storasyster Stor, Mellan & Lillasyster Liten. Följ vår, ibland trista, vardag genom regn, rusk, sol och värme....

Sommartid.....

Publicerad 2009-03-29 12:34:59 i Allmänt,

Söndag.... Hade tänk att vi skulle "hitta på" nått.... Efter som många av oss gått hemma större delen av veckan och gårdagen handlade om kolle´ktiv städning. Gillestugan färdig städat, bara lite fiff som saknas. Vågar inte hoppas på att vi kan vara bara på altanen nästa vecka, därför är både altanen OCH gillestugan städade/röjda.
Jag har ett I-landsproblem för dagen: Just nu består gillestugan av ett orgkaos när det gäller färger, lite svart, lite lejongult, eftersom ljustakar och annat som stod i tvrummet i vintras fårr flytta ner, och det finns lite brunt och trasmattemilerat..... För att inte glömma de smutsvita strukturtapeterna.... Det skulle behövas en kraftinsatts för att färgkoordinera eländet OCH så skulle det behövas en snygg taklampa OCH en kasett i öppnaspisen icke att förglömma.... Fast det är nog inget som kan sättas högst på prio listan.

Ls dans i går gick STRÅLANDE, jag elimenerade varenda puskonflikt redan innan de han att uppstå. God tid och magen full av frukost! Efteråt gick vi på stan och fikade. Tack SnorkMamman som skriker ut över lokalen: -"Kom nu mina Gullungar så ska vi gå på stan och fika!" APA!!! Nej, det blev faktiskt riktigt mysigt, kaffr, festis och chokladboll Efter det åkte vi till ostabutiken med stort O och tittade på kycklongar, och efter det åkte vi till min ÖmmaModer och lämnade tillbaka en av två kakburkar. Den andra ligger i vår frys full med kakor ser ni....

Nu ska vi äta lunch och sedan åker jag och Storasyster till Maxi och kollar stövel fronten, måste kolla 2års present till Lillebror med..... Z sover och N ligger döende i förkylning....

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela