ziggessyster

Snorträsk eller Änglatorp?? Det är frågan... I hus nr 8 bor Mamma, Pappa, Storasyster Stor, Mellan & Lillasyster Liten. Följ vår, ibland trista, vardag genom regn, rusk, sol och värme....

Vi har blivit med larm.....

Publicerad 2009-03-22 17:10:58 i Allmänt,

Brand, inbrott & trygghet. Eftersom larmföretaget har hart en "drajv" på byn blev det till ett kraftigt reduserat pris....

Eftermiddagen i dag tillbringades först på Jourcentralen, LillaMamman har gått och skaffat sig bakterier som knatat, obemärkt, hela vägen in i vänster njure.... Känns som om vi varit med förr.... Hur skönt är det inte när sjukvårdpersonal lyssnar på en? Eftersom detta inte är första gången det händer fick jag en akuttid. -"Kan du vara här om en ca 20 min?"
L och jag kastar oss in i bilen. Fem minuter efter utsatt tid gick vi därifrån med en två veckor lång [antibiotika] kur i fickan.


Vi hälsar LillKnodde välkommen in i bilden....

Efter jourbesöket var vi bara tvugna att gå ut och få lite luft. Vi försökte leka i sandlådan, det gick ju inte särskillt bra eftersom sanden fortfarande är frusen. Så vi tog traktor och cykel och gick ut på vägen. Medans Knoddarna trampade för brinnande livet sparkade jag i snön. Under vår häck på framsidan lyser solen med sin frånvaro så det tar en evighet innan det smälter....
  
Medans barnen gungade plockade jag bort gammla löv, och -"Tada!" vi hittade små vårblommor, jag vet inte de första men dom är våra....

Kommentarer

Postat av: Karro

Publicerad 2009-03-22 20:41:23

Nämen!! Vad är det för bild du lagt ut!! Är det sant! Grattis! Shit va spännande. Vad, när, hur, varför....Berätta ALLT! Puss å kram!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela