ziggessyster

Snorträsk eller Änglatorp?? Det är frågan... I hus nr 8 bor Mamma, Pappa, Storasyster Stor, Mellan & Lillasyster Liten. Följ vår, ibland trista, vardag genom regn, rusk, sol och värme....

Söstra mi....

Publicerad 2009-09-16 17:42:46 i Allmänt,


Två trötta tjejer somnade i soffan....

Tiden bara  flyger i väg, och nu när det varit så jättefint väder är datatid inget som prioriteras.

Igår förlängdes min promenad, Knoddarna hade varit fem-timmars dag på fska så jag tog med mig Mannen på promenad för att hämta dem, ca 1 km enkel väg. Det gick faktiskt över förväntan, lite svettig och andfått var det visst det, men det gick bra. Lite svett berodde med på att jag bara vägrar att få mjölkstockning, så i sol och 19 grader tog jag på mig som för en vinterdag. Från fska fick vi även med oss Ls kompisS, vi tog vägen förbi lekplatsen och där slöt SystrarnaE&T upp. Väl hemma var vi ute på baksidan tills S mamma kom och hämtade. 

Idag har det inte blivit nån träning, dock lite stros på stan. Tog med ÖmmaModer och BäbisA för att köpa jacka. Har levt och bott i min HH regnjacka sedan jag promt skulle knäppa min vår-&höst jacka när jag väntade Z, alltså 2,5 ÅR sedan. Moder vad på jackt efter en stickad tröja som hon inte hittade, men även hon kom hem med en svart jacka, snygga bruttor vi blir på våra promenader..... En fika blev det också. Blåbärsbulle och ekothe!!! När vi kom hem däckade jag fullständigt en stund, amningsnatt!!! Sedan var det pannkaksstekning på schemat och efter det kom Ns päron med fika på besök.

I måndags var vi också ute iaf hela fm. I frukosten ringde MammaWi och frågade om vi ville följa med till stadens lilla djurpark. Ja, det gör vi. Vi bestämde att vi skulle mötas där. När jag talade om för Z vad som väntade tittade han stort på mig och sa: -"Apan!" Nej, kanske inte! -"Fanten!" Nej, inte det heller! Eftersom det är över 1.5 år sedan vi var där sist så förstår jag att han inte minns. På vår lilla djurpark finns mest Bondgårdsdjur, kor, hästar, hönor, kaniner och en och annan liten gris. Vi packade i hop oss, Knoddarna och jag, N lämnades hemma för att laga gräsklipparen. Vilken fm. Strålande sol och nästan folktomt. Helt juvligt. Barnen lekte som de ska, utom BäbisA som bara sov.... Fikan smakade gott!!! Z ropade några gånger på Fanten & Apan, men när de inte kom gav han upp. Ja, jag tog ansvar för att L åt en Laktosbulle, tabletterna låg kvar hemma i hallen. I bland går det ju bra, eller mer eller mindre bra, den här gången gick det mindre bra. Bulle och mer där till gjorde sig till känna några timmar senare. Rättare sagt strax efter att BVC varit här och vägt BäbisA. Hon växer som hon ska och var nästan uppe i födelsevikten. Med den aptiten så....

Bilder från ansiktsfärgen....

Vår kassa kamera gör att L blinkar på 9 av 10 kort....
Tänk nu på att de inte hade färg BARA i ansiktena utan på HELA kroppen, Z var naken så jag lägger inte ut bilderna här.

ytterliggare ett Blink-kort....
Efter målander bliv det ett framtvingat bad med Ns industritvål...

Blink, blink....

I ansiktet var det enda stället färgen släppte, på resten av kroppen satt det som berget!!!

Kommentarer

Postat av: Åsa

Publicerad 2009-09-20 17:08:22

Postat av: Åsa

Publicerad 2009-09-20 17:10:04

Heeej! kom på att här kan man ju säkert se den lilla! gud så söt hon är! och vilka fina bilder på L och Z! det ska verkligen bli roligt att hälsa på er på tisdag!! stor kram åsa (och alla min två barn!) (säkert mannen också, hälsar...)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela