ziggessyster

Snorträsk eller Änglatorp?? Det är frågan... I hus nr 8 bor Mamma, Pappa, Storasyster Stor, Mellan & Lillasyster Liten. Följ vår, ibland trista, vardag genom regn, rusk, sol och värme....

Tyst i hus nr 8.....

Publicerad 2010-02-16 12:52:19 i Allmänt,

N är hos sjukgymnasten, ryggontet vill inte ge sig, Bäbis sover och L&Z är på fska..... Tyst det är i huset...... Själv har jag med sovit i nästan två timmar, har suttit upp med snorig Bäbis större delar av natten.

Nu är hon vaken, snorig och dann. Men ett litet leende fick jag. Ska kolla febern med.... 38.9! En lite Alvedon! Det var inte poppis.... Nu slöar vi i soffan och kollar strörtloppet  i OS..... Vilket leder oss till: Knoddarna hade med sig skidor till fska idag. Det var dax för det årliga lilla Vasaloppet. Håll ögonen öppna för jag mötte lokaltidningen när jag hade lämnat dem, annars kommer det väll snart på Aftonbladets löp....

Dagen idag skulle anars bestått av hemmahäng på fm och stadshäng på em. Hade bokat bord på favorithaket med SötasteE, men det var bara att avboka. Hade varit en risk-i-trafiken om jag satt mig bakom ratten. Trött så jag har muskelvärk..... Lika bra att stanna hemma. Har en liten plan om att ta mig ut på altanen för att skotta lite när N kommer hem. Orkar inte skotta så mycket per gång, men många bäckar små. Vore så skönt att ha det lite avröjt när solen skiner. Vi har ju söderläge på altanen så det är guld att sitta där i solen med en liten fika. Då är det vår....

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela