ziggessyster

Snorträsk eller Änglatorp?? Det är frågan... I hus nr 8 bor Mamma, Pappa, Storasyster Stor, Mellan & Lillasyster Liten. Följ vår, ibland trista, vardag genom regn, rusk, sol och värme....

Du har så rätt FasterA......

Publicerad 2010-01-09 18:23:16 i Allmänt,

Vaknade i morses och hade ont, vrååål ont i vänster bröst. Sökte på nätet och hittade en sida om mjölkstockning. Värme &/el kyla, vila och maraton-amning stod det var det bästa. Ringde även jouren för att se vad de sa och de sa samma sak, och det var minsann ingen ide om jag tänkte åka dit för de gjorde ingenting åt det om jag inte haft 40 i feber i minst tre dagar. Men nu efter en dag med mest värme, vila blev det inte mycket med och äta mer än vad hon gör kan hon ju inte göra Bäbisen....

Annars har dagen har mest bestått av iåterställande, iåterställande till det normala, nästan, lite glittriga vinter stjärnor i kök- & badrumsfönter får hänga kvar. Annars är nog alla täcken på jul borta, så när som på tallkvistarna, men det ser jag mest som vinterpynt. Städat hos KaninP, fixat med "nya" mobilen jag fick av MorfarK igår. Han hade en nästan oanvänd liggande som han inte använde och eftersom min bara dör i tid och otid, så fick jag ta över hans. Tack!!!

 Två griniga Knoddar tyckte vi skulle gå ut. Det tyckte egentligen jag med, men med Ls förfrusna kinder blir det inte längre turer än till och från en varm bil för hennes del. I går när vi kom hem från MorfarK var hon ute i 10 och hjälpte Pappa skotta. Gissa vem som hade vita kinder när hon kom in??? Det gör så jätte jätte ont när de "tinar".... Stackars liten... Men de har ju lovat att det ska bli LITE mildare i nästa vecka, iaf "bara" -5-10.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela