ziggessyster

Snorträsk eller Änglatorp?? Det är frågan... I hus nr 8 bor Mamma, Pappa, Storasyster Stor, Mellan & Lillasyster Liten. Följ vår, ibland trista, vardag genom regn, rusk, sol och värme....

Söndagkväll...

Publicerad 2011-07-10 20:49:58 i Allmänt,

En intensiv helg kan man väll lugnt säga... Gårdagen tillbringades på Hantverksmässa, trevligttrevligt!!! Inköpen blev inte så många en present och lite tyg till Stors vimplar. Korv & glass i hamnen! På kvällen blev det grillat på altanen... Vad Man & Barn gjort hela dagen har jag ingen aning om... Dagen idag började med städ. Tack FantastiskaStor som tog hand om sina småsyskon så Mamman fick städa!!! Fast det blir ju aldrig klart ändå! Har megahögen med tvätt att vika och lägga in, köket skulle behöva skuras från golv till tak, idag tog jag fläckar som syns och golvet bara, badrummet inte klart, fönstren borde putsas, källare och tvättstugan ska vi inte prata om...
Men när just när jag gick där och dammsög och funderade på hur vi skulle belöna oss efter detta trista städande, knackar det på dörren: Systrarna, med mamma, från Bergsvägen undrade om vi var sugna på lek med fika på em? Självklart var vi det! 14.30 bestämmdes! Då hann jag göra lite mer städ&tvätt, fixa lunch, duscha och frächa till Kottarna. Hallonpaj, glass, kaffe, saft, lek och lite skvaller blev vår belöning!!! Väl hemma var det kvällsmat, bad, bädda rent i sängarna och bums i säng som gällde. Stor och Mellan fick titta en stund på Allsången medans jag nattade Bäbis... Så var vår helg, i KORThet...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela