ziggessyster

Snorträsk eller Änglatorp?? Det är frågan... I hus nr 8 bor Mamma, Pappa, Storasyster Stor, Mellan & Lillasyster Liten. Följ vår, ibland trista, vardag genom regn, rusk, sol och värme....

Söndag....

Publicerad 2009-04-26 17:03:09 i Allmänt,

Mätt i magen sitter jag här med en rastlös Z lallandes kring mina lurviga. L är nämligen inte hemma utan är på en sleep over hos Mormor. Mina lurviga ska dessutom avlurvas i veckan eftersom helgen innebär bad, bad i självaste Örebro. Stugor är nu bokade, vi var lite oroliga eftersom vi väntat vääääälidigt lääääänge på boknings bekräftelsen, och den lilla camping vi ska besöka har väldigt udda telefontider och varit helt omöjliga att få tag på, men nu har SötaT änligen fått fatt på camping människorna och våra stugor ÄR bokade, och packningslistan påbörjad. Det som står först på listan är: diskmedel & soppåsar! Det brukar vi nämligen glömma.
 
Avlurvningen ska ske med den största tuben hårborttagningsmedel de hade på apoteket. Var nämligen där i går igen.... För att i förrgår, fredags, em satt jag på vår nygammla altan, ja, skräphögen är nu borta, och njöt av solen. Då kom den: Årets allergi! och det med besked!!!! Natten till i lördags sov jag inte en blund, snor, snörvel och nysande präglade natten. Ringde apoteksmed.rådgivningen på lör morgon i hopp om att den medicinskaforskningen tagit ett steg framåt de senaste fem åren och hostat fram ett receptfritt alternativ till oss gravida. Men icke det! -"Var god ring VC på mån". -"Är du dum på riktigt? Jag kommer inte överleva till på måndag!" Jag ringde Jouren. Jo, det finns allergimed. till gravida, receptbelagda. Men eftersom jag är en erkännd allergiker och haft de flesta sårter, både recept och receptfria förut, var lilla sköterskan i telefonen så jättesöt att HON skickade över ett e-rec. på Tavigyl till apoteket som jag fullkomligt sprang dit för att hämta medans L dansade. Mannen i kassan måste trott jag var Tavigylberoende. -"Du har inte möjlighet att ge mig ett glas vatten så att jag kan ta en tablett nu?" frågade jag. -"Jo visst, fast de rekomenderas att tas tillsammans med måltid." -"Skiter jag i, jag kan ta en glass på stan senare."

Efter dansen strosade jag & L på stan och mummsade glass. N&Z for som skållade troll mellan hemmet och tippen med diverse bröte och rötter. Nu är häcken borta!!!! N & Grannarna slet med det sista i går, så nu har N ont i ryggen och ser och låter som en 95 åring när han linkandes tar sig fram i sakta mak.... Det är bara rollatorn som fattas...

Egentligen satte jag mig här för att skriva månades protokoll, men det ville visst inte vårt Office program som bara lagt ner, ringer vår ITman F i mon så får han fixa det under en kopp kaffe....

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela