ziggessyster

Snorträsk eller Änglatorp?? Det är frågan... I hus nr 8 bor Mamma, Pappa, Storasyster Stor, Mellan & Lillasyster Liten. Följ vår, ibland trista, vardag genom regn, rusk, sol och värme....

Söndag......

Publicerad 2009-04-19 15:10:58 i Allmänt,

och trött i kroppen som snor.....  Fedagen bestod ju som vanligt av jobb+ en em med insats på kooperativet, inte mycket ansträgning egentligen men tillräckligt för att jag ska känna det i gravidjumskarna. Lördagen var det dans, med en strålande glad L. Hon har varit på ett underbart humör hela veckan faktiskt, jag tror att mycket av det här sura, truliga som hon lagt till med ett tag berot på sol brist, för nu när solen lyser och vi varit MYCKET mer utomhus, så har humöret vänt, så även på fler i huset.
Efter dansen tog vi en tur till stadens leksaksaffär, inköp av födelsedagspresent till KompisS stod på listan, såpbubblor blev det. Apoteket för att köpa Mjölkmagemed., plåster och handkräm, vi brottas fortfarande med naren L fick på händerna i vintras. Fast ingen kräm hjälper ju om den förblir kvar i tuben..... Eftersom vi bor på landet blev det även den vanliga turen förbi en av stadens Matvarubutiker, det skulle ju grillas på kvällen var det bestämmt. Sedan var det ju blöjor, mjölk, bröd och frukt som fattades i hemmet.
Hem och lasta in, hänga evighetstvätten och annat plock. Grillmaten förtärdes inomhus för även om solen lyste var det faktiskit riktgt kallt. I dag söndag består dagen av ännu mera tvätt och städ, gör vi inte annatt än städar och tvättar??? När jag blir rik, eller iaf får än bättre inkomst än vad min just nu fskalärarlön i från kommunen ger ska jag anställa första bästa frivillege till minimilön för tvätt och städ, även trädgårdsarbete kan få stå på denne någons to do list....
Jag har många gånger funderat på vad jag gjorde i mitt FB-liv, i mitt liv Före Barnen....
Visst, städade och tvättade jag, men vad??? Det var ju ingen mer än jag som använde mina kläder, och jag satt absolut inte i någon sandlåda, mer än på betald arbetstid, och sandade ner mig. Det var ingen som drog runt på sakerna i mitt hem. Ställde jag något någonstans kunde jag vara nästa helt säker på att saken stod kvar där jag ställt den när jag senare skulle använda den... Ändå städade jag VARJE vecka.... Varför??? Nu städar jag, men det finns TRE andra som flyttar runt det jag ställer tillbaka, bara för att JAG tar av mig skorna så blir det sandigt, för det finns TRE andra som inte gör det... Där av detta evighetsplock....
Två promenader har vi hunnit med också, TILL kalas och HEM från kalas.L har varit på utekalas hoss KompisS. Jag klädde på henne som för en dag i pulkabacken, men fryser Mamman fryser Knoddan.... Fast kallt var det, blåsigt och ruggigt. Det var inget barnen på kalaset lidigt av, iaf inte L. Hela vägen hem pratade hon om hur god korven var och hur spännande Skattjakten varit. Känns som om hon tyckte det var ett lyckat kalas, hoppas S tycker det med...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela