ziggessyster

Snorträsk eller Änglatorp?? Det är frågan... I hus nr 8 bor Mamma, Pappa, Storasyster Stor, Mellan & Lillasyster Liten. Följ vår, ibland trista, vardag genom regn, rusk, sol och värme....

Lessen LitenL= Lessen Mamma....

Publicerad 2009-08-20 09:56:43 i Allmänt,

Morgonen började bra. Lite sovmorgon då alla sov till 07. Frukost och kläder som vanligt. När det väl var dax att ge oss iväg kom L aldrig till skott. Jag & Z satt i hallen i en kvart och väntade. Det skulle kammas och letas gosedjur och solhatt och en miljon andra saker. Så tillslut blev det rätt tjafsigt. DET straffar sig, och jag vet att det gör det redan innan vi kommer fram till fska. L vill INTE bli lämnad..... Det förstår jag, för jag vill inte lämna. Man vill bara gosa och kramas i all evighet och bli så där sams som man bara kan bli. Men hade jag tagit med henne hem VET jag ju att det skulle bli ännu värre i mon, och dagen efter det ÄNNU värre osv....Dessutom hade jag inte orkat en dag. Som den utblidade jag är VET jag ju även att det blir inte bättre av att JAG blir lessen, men försök den som kan låta bli. För-& naktdelar med att ha egna barn när man jobbar med andras. FrökenA som tog L i hallen när jag tillslut ändå gick skötte det jättebra. Vet att någon MED barn hemma inte hade gjort det så proffsigt, för har man egna barn lägger man ner egna känslor..... FrökenA ringde 10 min efter att jag kommit hem och talade om att nu var det lugna gatan, strax efter att jag gått hade de gått in till barngruppen och L hade varit sitt gammla vanliga jag. Vilket jag visste skulle hända, men det var väldigt skönt att hon ringde och talade om det.

När jag kom hem klev jag dessutom rätt in i larmet. Gudars vad det skrek. Tjuter fortfrande i öronen. SOS ringde och kollade så att allt var lugnt, och jag kom ihåg vår lösen!!!!

I går em hittade L en sådan här i halltaket....

Tänk att det finns de som äter sådanna här.....

LITE ädd, var han LilleMan..... (Nej, de står på en pall...)

Pappa med... L trodde försth on skulle våga bära ut den i handen.....

men till slut tog vi den i en burk, ut till friheten i vinbärsbuskarna....

Kommentarer

Postat av: Farmor

Publicerad 2009-08-20 23:15:50

Det var en stor ful sak ,jag förstår att L inte ville bära ut denjag tycker det ser ut som inte pappa ville heller:Förstår att man ibland är så trött att bara måste gå till förskolan ,men det var ju skönt att det löste sej.Krama de små godingarna från mej o ha det bra själv och oäven pappan hälsningar från farmor

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela