ziggessyster

Snorträsk eller Änglatorp?? Det är frågan... I hus nr 8 bor Mamma, Pappa, Storasyster Stor, Mellan & Lillasyster Liten. Följ vår, ibland trista, vardag genom regn, rusk, sol och värme....

Blondinbella.....

Publicerad 2009-12-14 11:06:03 i Allmänt,

Sitter i soffan och tittar på en repris av Efter 10 med Malou. Blondinbella med pojkvän gästar. Enligt B är det -"bara tjejer som har skilda föräldrar som bloggar, bara pga att det på bloggen kan få en kontroll, den kontroll de inte har pga sina skilda föräldrar!" Min mamma och pappa skilde sig när jag var ca ett år, jag kan inte tycka att jag har mindre kontroll över mitt liv pga det.... Eller????? Vad kan någon med inte skilda föräldrar styra som inte jag kan????  Achpäch, jag behöver inte ens bry mig. It´s up to you Blondy....

Tänkte ni på att jag skrev: Sitter i soffan??? Jo, minsann. Tomten kom tidigt till hus nr 8....

Bäbis sover och L&Z är på fska.

Helgen har varit lugn. Kalas på lördagen, trevligt och mycket god mat. Söndagen bjöd på utgång. Nej inte utgång på krogen, det var vårt förra liv. I detta livet betyder utgång antingen att vi går ut på baksidan eller möjligtvis till lekplatsen. Nästan två timmar var vi ute medans Pappan var med sina Päron och köpte TV. När de kom hem bjöds det på Mc-mat..... Lite städ och annat pul följde. Efter läggdax skulle N i väg för att hjälpa Päronen få igång TVn. Då kommer två nästan hysteriska Knoddar springande: De trodde vi skulle åka BÅDA TVÅ och lämna dem själva hemma. Små stackare!!!! Vi har ju aldrig lämnat dem förut och tanken har aldrig ens slagit mig, var fick de det ifrån??? Tröstade och kramade gick jag med in och stoppade om dem igen. Sedan var det svårt att somna. Båda var nog upp ungefär 5 gånger,vid 21 sov de gott iaf.....

Ringde fska när jag kom hem efter lämnat. Efter fjolårets sammandrabning angående brandlarmet, ni som var med vet vad det gällde, har personalen förvarnat mig om att det skulle bli en brandövning i dag. Eftersom L är väldigt känslig just nu när saker inte är som de brukar, ville jag bara kolla att allt var OK och att de slog en signal om hon tyckte att det var väldigt jobbigt. Gör vi, sa de, och eftersom de vet om att hon tycker det är jobbigt att frångå rutinerna håller det ett extra öga på henne. Tack, det värmer ett Mammahjärta!!!!

Nu piper tummlaren...

Kommentarer

Postat av: Farmor

Publicerad 2009-12-14 23:51:28

Hej vad kul att du kan sitta uppe nu med datorn då kanske det blir ännu fler nyheter om barnen .Hur gick det med doktorn idag? Var det inget oroande med Zhoppas det efter som du inte nämnde det.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela