ziggessyster

Snorträsk eller Änglatorp?? Det är frågan... I hus nr 8 bor Mamma, Pappa, Storasyster Stor, Mellan & Lillasyster Liten. Följ vår, ibland trista, vardag genom regn, rusk, sol och värme....

Det brummar i huset....

Publicerad 2009-02-14 17:30:47 i Allmänt,

Disk-& tvättmaskin OCH tummlaren brummar sammtidigt, det är inte ofta men i dag har disken kommit ur fas så nu är det som det är. Kan irritera mig lite när diskmaskinen inte startas på kvällen, och framför allt om den sedan inte startas direkt efter frukost heller, för då MÅSTE den startas senare typ efter lunch och då är den inte klar och disken torr tills det är dax att börja med middag. Vilket relaterar till att då blir ALL disk som används under matlagandets gång stående PÅ diskbänken och måste sedan ställas in i den urplockade maskinen EFTER att vi ätit. Dagens I-lands problem, men det irriterar..... Jag vill ha en ren diskbänk när jag äter, kort sagt!

I dag har varit en typisk lördag, L & jag har varit inne i la stada för Dansen som vi höll på att glömma av. Jag var ju ledig i går och hade helt tappat att det var IDAG det var lördag, men vi kom i väg. Efter dansen blev det lite present shopping, L kom på en så fantastiskt present till Mormor&per, synd att hon inte kom på nått bra till Emil med, men men det får väll bli blommor och lott, det brukar funka... Em tillbringade vi i backen, det var ju ett STRÅLANDE väder, riktigt varmt i solen. Barn både kom och hann gå hem innan L tyckte att nu hade vi åkt klart. Och för att fira den stora dagen, det är ju ialla fall Alla Hjärtans Dag idag, bakade vi goda äpplemos Semlor som vi mummsade i oss... Nu måste jag gå upp och gulla med grytan som står och puttrar på spisen....

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela