ziggessyster

Snorträsk eller Änglatorp?? Det är frågan... I hus nr 8 bor Mamma, Pappa, Storasyster Stor, Mellan & Lillasyster Liten. Följ vår, ibland trista, vardag genom regn, rusk, sol och värme....

Ett nytt försök.....

Publicerad 2009-01-23 12:31:02 i Allmänt,

Jag har små testat lite med att förhandsgranska ett par gånger till, men det funkar inte. När jag klickar tillbaka för att spara ÄR texten borta. Så, nu är det slut med förhandsgranskandet.

Huset är tyst. Inte ens tvättmaskinen går. Z sover och L är hos Mormor&Per. I onsdags förbarmade sig Farmor&Farfar över henne , eller kanske rättare sagt Farmor då Farfar var större delen av dagen i skogen. Trevligt hade de haft damerna, L hade med sig en hel kasse med kakor de bakat . Och så skönt det hade varit att få vara lite utan en dyngsnorig lillebror. Jag förstår henne helt, det är inte lätt att underhålla en frisk 4åring när man har en feberyr 2åring hängandes runt knäna. Så L fick sitt hos Farmor medans Z var hemma och sov. Vi var iof ute en sväng i onsdags, det var ju så strålande fint väder och det är mycket lättare att vinka HejDå ute. Är vi inne när någon klär på sig för att åka blir Lillknodde alltid jättelessen för att han inte får följa med. Hade tänkt att han kunde tagit fmluren ute på altanen nerbäddad i vagnen. Men icke!!! Vi gick och vi gick och vi gick och vi gick.... I nästan två timmar, men inte somnade han. Som en urvriden tvättlapp hängde han i vagnen men sova, det skulle vi inte, inte ute iaf. När vi kom in och tagit av oss "nallen", Z ord för overallen, hämtade han kudde&kissen och gick och la sig.... Unge!!! Vi vinkade även av ute idag men idag blev det en ruskigt kort promenad, inget trevligt väder alls att vara ute i.

På tisdag är årets första styrelsemöte för kooperativet.  Nu har jag haft jullov och inte ägnat stället en tanke, så nu är det mycket som står på agendan inför nästa möte. Jag ska sätta mig och läsa igenom stadgarna, IGEN, så att jag är förberedd. Fast det är bara det att tycker jag att jag är förberedd och påläst om mina argument så kommer det ALLTID ett NYTT papper krypandes, gärna inifrån kontoret, där det står hur det egentligen är....
Många föräldrar har ringt hela hösten och vinter och undrat hur saker och ting ligger till för det kommer så många olika förklaringar/diriktiv, ibland kan det nästan kännas som om vissa får en och andra en förklaring/bemötande. DET känns inte alls kul.... Men men, mer om det nästa vecka...

Skrotade runt på nätet och hittade en kul sida, beställde det här.....

Kommentarer

Postat av: Gunnel

Publicerad 2009-01-23 16:44:42

Det går så bra utan förhandsgranskning sä hoppa över det du.Hoppas hade haft det acetabelt med bakningen ,jag hade i alla fall roligt Hadet Bra.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela