ziggessyster

Snorträsk eller Änglatorp?? Det är frågan... I hus nr 8 bor Mamma, Pappa, Storasyster Stor, Mellan & Lillasyster Liten. Följ vår, ibland trista, vardag genom regn, rusk, sol och värme....

Som i min ungdom....

Publicerad 2009-01-11 15:48:46 i Allmänt,

I min ungdomsdagar, alltså för ca 300 år sedan, sa min BästaBonusPappa ulf att skulle jag flytta en gång till så fick jag bannemig göra det själv. Efter fyra flyttar på mindre än fem år så var han lite trött på att kånka omkring på mina grejer över hela stan..... Men nu har jag gjort det igen!!! Flyttat min blogg alltså.... Börjar så här lite i smyg, utan att annonsera ut det för släkt och vänner, måste ju känna efter om jag trivs. Det gjorde jag inte riktigt på de två senaste blogghaken jag hängde på. Ville vara någonstans där det var lite lättare att lägga ut blider och små film snuttar.....
Mycket har hänt sedan jag skrev något alls sist. Julen kom och julen var förbi. Skulle vi någon gång känna ett sug av ytterligare en Knodd, utöver de två vi redan har, är det bara att plocka fram filmen från Julen-08, då GENAST försvinner det suget kan jag lova. Eller om det är någon som har vänner eller bekanta de inte tycker ska skaffa barn i rödasterappet så är filmen till utlåning. Det var saker, papper och snören ÖVERALLT!!!! Som ett jämt och luddigt täcke spred det sig över golvet.... Och då har vi bara två!!! Det är tur att det bara är jul en gång om året. Annars var det lugnt. Nyår skedde enligt en väldigt färsk tradition,  firande med relativt nya bekantskaper. sex vuxna och fem barn åt god mat, lewkte, mest barnen, drack gott, cola till barrnen och annat till oss som inte körde.... Vi som har trötta Knoddar trodde att vi skulle vara hemma vid 21snårte, men inte, båda var pigga&glada ända till 22.30. Litet lagon barnfyverkeri bjöds det på... Resten av jullovet tillbringad

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela