ziggessyster

Snorträsk eller Änglatorp?? Det är frågan... I hus nr 8 bor Mamma, Pappa, Storasyster Stor, Mellan & Lillasyster Liten. Följ vår, ibland trista, vardag genom regn, rusk, sol och värme....

Trött, trött, trött.....

Publicerad 2009-01-26 14:24:45 i Allmänt,

Jag har lovat mig själv att egentligen inte gnälla, men i dag är jag utöver det vanliga trött.... Inte det att jag inte har sovit ovanligt lite i helgen, det har väll varit som vanlig. Men det var natten till idag..... En natt mer eller mindre brukar vi som småbarnsförälrar faktiskt klara av utan att gnälla. Men just nu ligger jag konstant på +/- strecket så en natt utan sömn sätter sina spår. Att L inte somnat 21.30 var egentligen ganska självklart efter som hon sov en timma i bilen mellam 16-17, men att Z inte sov då heller är mer än vad jag klarar. Från 18.30 låg han och joddlade i sängen, ibland låg han bravid sängen, slutade till slut att räkna hur många gånger jag var inne och stoppade om han. L fick lägga sig vid 20 bara för att jag visste att hon skulle ha svårt att somna. När hon varit uppe ca 15 gånger, bara för att säga något viktigt, dricka vatten, kissa, kolla om jag somnat i soffan osv... fick hon lägga sig hos mig i soffan: -Men då är du tyst och blundar!!!!!" Inte!!!    21 fick jag nog och gick och lade mig med henne i den stora sängen. Och hon snarkade och hon sparkade och hon hostade, efter att första ha snott runt som en orm i en halvtimma. LIGG STILL!!! 03 tog jag min kudde och gick in och lade mig i hennes säng, 05 ringde klockaset.... Så i dag känner jag mig som en guldfisk....

Annars har helgen varit lugn. I lördags hade jag och Skruttarna myskväll själva, N var i staden och tittade på fotboll eller nått. Vi badade, åt god coscocsalladmed nybakat bröd, drack läsk, och åt massa godis och popcorn och bara myste i soffan....  I går var L&N på skridskoskola, det är visst nya innetrenden just nu och L har hoppat på, hon tycker det är jätte kul och hon är duktig. Så på onsdag bär det av till ishallen med BonusMorfarUlf på em. Efter skridskorna åkte vi flickor till IKEA. Det var en liten önske lista som åkte med, tre av fyra saker åkte inte med hem. Mer sänghimmelstyg till Ls stora säng, matta och sänkläder till Z fanns inte i rätta fäger eller utförande. Så det enda från listan vi hittade var tyg till köksgardiner. Vi gick och botaniserade bland hyllorna och L frågade: -"Vad letar vi efter?" Tyg att sy gardiner av till köket, eftersom vi har en röd vägg vill jag att det iaf ska finnas lite rött i tyget, inte för mycket för det blir lärr lite jul över det hela. L hittade ett supersnyggt tyg med blad på och bland bladen fanns det, tro det eller ej just små röda prickar. -"Det tar vi!"
Vi åt köttbullar, fikade, lete i lekhörnan, jag tittade inte på klockan en enda gång. Så skönt!!! Sen måste jag skryta över min Lutta. Redigare unge finns inte. Bär och kånkar, kommer när jag säger till, inget gnäll eller tjat, hjälpsam och omtänksam, artig och trevlig. När vi var klara på IKEA gick vi till leksaksaffären. Och till MIN stora glädje hade de PangPris på MyLittlePony, L fick en i julklapp som hon älskar, så som belöning efter denna heldag fick hon en till. Båda sov med i sängen i natt.... När vi kom hem var BonusMorfarUlf&K här. De stannade på kvällsmackan..... Trevligt, trevligt!!!

Nu måste jag upp och dricka lite tranbärsjos, tror jag har en begynnande urinvädsinfektion på G....

Bilder på fynden från IKEA kommer en annan gång, just nu har kameran gått i strejk....

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela