ziggessyster

Snorträsk eller Änglatorp?? Det är frågan... I hus nr 8 bor Mamma, Pappa, Storasyster Stor, Mellan & Lillasyster Liten. Följ vår, ibland trista, vardag genom regn, rusk, sol och värme....

Ingen åska....

Publicerad 2009-07-02 13:50:35 i Allmänt,

men VÄLDIGT varmt. JAG brukar inte vara den som klagar över värmen, men i dag slår det alla rekord.  Tom jag flyr ner i bunkern. Fm har tillbringats i staden S, fika med GravidaVännenA, och ett kort stros på stan. A köpte en jättesöt liten bäbis mössa på Polarn, rea rea!!!! Jag investerade i nytt regnskydd, har letat mig fördärvad men hittar inte vårt, men nu kommer det nog snart fram nu när jag köpt ett nytt ska ni se, och jag skulle inte förvånas ett dugg om pumptermosen kommer krypandes heller vilket ögonblick som hellst eftersom jag köpt en ny, även en nätkasse till sulkyn köptes på BP.

Helgen som varit har också varit varm, dock inte tokvarm utan mer behagligt varm, Knoddarna tillbringade större delen av den i "poolen"...

Du & jag, lillebror....

Z alias Lillrumpan passar i L gammla bäbissims brallor....

Ls PiratenParty i tisdags gick kalas bra. Presenterna flödade, mestadels jättebra grejer och hon var strålande nöjd med allt. Tack alla snälla kompisar!! Piraten blev en hitt. Lekar & skattjakt med. Vännen AA gjorde en strålande insatts på sin egen födelsedag och belönades med varma tack, och en Termos-Att-Hålla-Drinken-Kall-I med tillhörande muggar.



Colla GrabbPirater...

-"FrökenA! Titta på mina nya sår..."

 Gårdagen hos BonusMorfarU gick jättebra, alla nöjda och glada när Mamman&Pappan kom för att hämta Knoddarna vis 17 tiden. Då bjöds det på grillat på altanen, smaskens för hungriga magar. En stor påse morötter, rivsår & värmeutslag tog vi med hem.  Alla andra barnen lyssnar på Nike&Nilla, L&Z lyssnar på Puhg, stavas nog inte så, så i bilen på väg hem ekade -"Jag är en liten gosse i från staden...."  för att ingen skulle somna, tandborstning och bums i säng, duscha kan vi göra i mon tänkte mamman, men det hanns inte alls med i morses då båda barnen sov till 7.45, så det var två lortgrisar som lämnades på fska i dag. Det bjuder vi på!!

Kommentarer

Postat av: Mia

Publicerad 2009-07-02 18:04:19

Söta bilder på barnen! Mycket bra musikval förresten...

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela