ziggessyster

Snorträsk eller Änglatorp?? Det är frågan... I hus nr 8 bor Mamma, Pappa, Storasyster Stor, Mellan & Lillasyster Liten. Följ vår, ibland trista, vardag genom regn, rusk, sol och värme....

Skulle det inte regna????

Publicerad 2009-06-02 14:48:43 i Allmänt,

Vilken helg!!! Större delen av den tillbrngades i en sol stol under parrasollet på vår ny/gammla altan....

Fredagens läk.besök gick bra, blodtryck och puls lite lägre, fick Betablockerare för att få ner det mer, extra extra järn och folsyra för att få upp HBt som ligger på 86, lite väl lågt tyckte han. Lunch på stan och en LITEN shoppingtur. Hittade shorts, så nu behöver jag förhoppningsvis inte köpa mer kläder förrän till hösten. En tur till storaväxtbutiken för jordgubbs- & tomatplants inköp, sedan körde mamma hem mig och jag däckade på altanen, helt slut.

Det råder sorg i hus nr 8. Vår trogne och älskade tvättmaskin har i dagarna i stor sorg och saknad lämnat oss.....

På lördagen var L på kalas medans Z&N var och letade prylar till trädgårdsmasinparken, de hittade nästan vad de sökte, nu behöver vi bara ett parasoll, ett STORT parasoll till, för det kan bli ohyggligt varmt på baksidan av huset. Så medans de shoppade och L var på kalas hängde jag i solen, lite färg har jag allt fått, synd att snygg och vältränad inte kommer med i paketet.....

Z bara sprutar ut nya ord. Ojdå, Nämen, Lite, Macka är några i raden. Annars är det mycket tecken och kroppsspråk fortfarande.

Ls glugg är snart fylld med en ny tand....

Dagen i dag har bestått av fika i en närliggande grannstad med SötaVännenJ. Inte så ofta vi träffas, men alltid ruskigt trevligt, och nu ska vi bli bättre på att ses, då hon inte jobbar så mycket och jag just nu inte alls.

Blir lite glest mellan inläggen, men det lockar inte att ta sig ner i källaren när solen skiner....

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela