ziggessyster

Snorträsk eller Änglatorp?? Det är frågan... I hus nr 8 bor Mamma, Pappa, Storasyster Stor, Mellan & Lillasyster Liten. Följ vår, ibland trista, vardag genom regn, rusk, sol och värme....

Bläsch.....

Publicerad 2009-03-31 17:53:41 i Allmänt,

Känner mig som en blobb, inte riktigt gravidstormagad men helt klart INTE gravidmagad heller.... Jo, visst syns det, om man ser det under tunika och sjal.... Dagen på jobbet har inte heller varit den bästa. Har en dagligen återkommande halvtimma som ger mig ständig spännings värk i nacke och axlar, så där ont så att jag mår illa. Hade jag inte vetat att det inte skulle vara längre än vt ut skulle jag tagit tag i saken och fått det ändrat, men nu kan jag nog överleva eftersom jag vet att det är under en begränsad tid. Jag talade faktiskt om det för RektorA på lönesamtalet för ett tag sedan och han sa att det var bara att säga till om jag vill ha det åtgärdat, men jag vet att det skulle ställa till problem i arbetslaget med raster och rastvärdar och blir det inte värre står jag ut.

Hämtde Knoddarna på fska och åkte direkt och plockade upp min ÖmmaModer, vidare in till staden för att först köpa födelsedagspresent till Z, vilken flopp, och sedan till FrissanC för att snygga till dem inför den stora dagen, det blev dock lyckad. Båda, allt är relativt, satt still och var artiga och trevliga. ÖmmaModer var med för att göra alla Z lyft. Det känns i hela kroppen att lyfta han. I ogravittillstånd tänker jag inte på hur mycket magmuskler jag använder när jag lyfter, men det känns nu.

Strosade runt på nätet för ett par dagar sedan och hittade en sida med jätte söta "blinkisar" som visar foster utv, och hur långt man gott vs hur många dagar det är kvar av graven. Kunnde inte riktigt fylla i min sista-mensens-första-dag eftersom jag helt enkelt inte har en aning. Sedan stämmer det ju inte heller med hur många dagar jag har kvar eftersom jag kommer att bli snittad ett par veckor innan beräknad dag och när det blir beror ju helt på hur mycket kroppen orkar, mitt mål är iaf fram till v. 34. L är född i v35 och Z i v.36.

I mon är vi lediga och Nyheterna lovade oss en strålande vårdag, så planen för dagen är att packa fikakorg, tack mamma för fler bullar, och att ta oss med galonmundering, ner till bäcken. Z ska få fritillbång till sömn på em, det där stackars snoret ger sig aldrig....

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela