ziggessyster

Snorträsk eller Änglatorp?? Det är frågan... I hus nr 8 bor Mamma, Pappa, Storasyster Stor, Mellan & Lillasyster Liten. Följ vår, ibland trista, vardag genom regn, rusk, sol och värme....

Den här veckan.....

Publicerad 2009-03-06 15:27:19 i Allmänt,

Började som sagt i måndags med stud.dag och fortsatte i VABandets tecken.... Natten till tisdag slog stora hostan till.... PÅ BÅDA TVÅ!!!!!! Hostade wså det ekade. Så det var bara att stanna hemma! Ls hosta avtog rätt snabbt med Zs höll i sig och är inte riktigt borta än, men nu låtsas vi inte om den så i dag har de varit på fska. Pigga och lite snoriga. Orkar inte skriva om hur vi bedrivit veckan så det blir som ett litet bildspel för den intresserade.....

Veckan har alltså till stor del tillbringats med bak & städ......

Z har bara på den senaste veckan blivit en "stor kille", helt plötsligt förstår han så mycket och nu ploppar det ut små ord lite oftare. I går efter att vi hämtat L från Mulleskogen, när hon talade om att de hittat en burk från Tomten i skogen, tittar Z på mig och säger: Tomte! Och ordning och reda är det på han, nåde ta L eller N om de glömmer ställa upp skorna ordentligt i hallen, var sak på sin plats och löning på fredag.
Tack gode Gud att det var fredag i dag, tyckte det skulle bli kul att komma tillbaka till jobbet efter ett par VABdagar, men jag han inte mer än innanför dörren så blev jag "på hoppad". Jag skulle tänka på det och jag skulle göra så... De hade verkligen samlat på sig saker som " vi inte får glömma att tala om för S". Tack, det är bra att jag blir informerad men kan du ta det på ett trevligt sätt/ton så tidigt en fredags morgon.... Och inte nog med det, som om jag vore någon slags sekriterare/kontorist hade de sparat ALLT papperjobb till mig. Visst att en viss del papperjobb tillhör yrket med det var drivor med saker att laminera, klippa ut, kopiera osv. De kan inte ha startat vare sig kopierings- el lamineringsmasiken under tiden jag varit hemma.... Jag gjorde lite gran, sedan satte jag mig och spelade spel med Fbarnen fram till rasten, efter det tackade jag för mig och gick bort till 3orna och hade matte med dem.

Kommentarer

Postat av: Annica

Publicerad 2009-03-06 22:37:42

Hej! Fina kort på godingarna.. Tack så mycket för de fina teckningarna. Hälsa barnen och tacka också... Kul att ni kom ihåg mig! :) Ha det bäst! Kramis

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela