ziggessyster

Snorträsk eller Änglatorp?? Det är frågan... I hus nr 8 bor Mamma, Pappa, Storasyster Stor, Mellan & Lillasyster Liten. Följ vår, ibland trista, vardag genom regn, rusk, sol och värme....

Det luktar färg.....

Publicerad 2009-03-01 15:26:14 i Allmänt,

i vårt hus. Färgdoften kommer ifrån att det har målats. N har grundat i trappen. Det blir jättesnyggt, redan nu när det bara är grundfärg ser man hur snyggt & ljust det blir. Annars sitter jag här och bara är mätt, mätt efter resterna från fredagens FlygandeJakob, N & Lillebror spelar gitarr


och L sitter bredvid mig och gör allt för att försöka lura bort mig i från datorn. Hon tycker nämligen att det fortfarande är hennes tur efter 40 minuter på Bolibompawebben. L har idag fritillgång till vad hon behagar att dricka, vi var nämligen inne på jouren i morses. Hon har under flera veckors tid men under VÄLDIGT spridda tillfällen klagat över att det gjort ont när hon kissat, någon gång i veckan, inte mer, men i morses slog det till. Det gjorde så ont så hon ville inte kissa och klagade över ont i njurtrakten. Som en veteran inom urinvägsinfektionsområdet så vet jag ju vart njurarna sitter. Jag ringde jouren och vi fick en tid, dock var hon tvungen att kissa INNAN vi kom dit. Men med en Alvedon och flera dec. saft så gick det som hejsa. Med "kissburken" i en påse stegade hon morskt in genom dörren, talade om för sköterskan vad hon hette och vad det gällde, men när DoktorP-O kom slog stora blygheten till. Han är bra P-O, med lite prat släppte blygheten och han fick både klämma på magen och knacka i ryggen. Men trotts ont och svid var det inga bakterier, så inged med. än.... Eftersom hon haft så ont skulle han skicka det på odling och det får vi inte svar på förrän tidigast tisdag. Så efter det vet vi.
Till Ls dansträning i går "tvingade" jag L att har uppsatt hår. Hon tuggar på det och det hänger i vägen när hon dansar, arg som ett bi skriker hon: -"Måste jag ha håret uppsatt ska väll minsann Z också ha det!" Så så blev det. Han såg ut så här:  Inte den bästa bilden men toffsen mitt på huvudet går att ana. Det tittades lite konstigt på oss när vi tog av han mössan.

Vid det traditionella lördagsmyset i går kom L fram till mig med händerna bakom ryggen. -"Du ska få nått av mig, nått som börjar på: hä!" Jag funderar så det knakar, nej, jag kommer inte på det. Då sträcker hon fram händerna och ger mig det här:  -"Bara för att vi är kära du & jag." LillaLuttan...... Det värmer ett mammahjärta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela