ziggessyster

Snorträsk eller Änglatorp?? Det är frågan... I hus nr 8 bor Mamma, Pappa, Storasyster Stor, Mellan & Lillasyster Liten. Följ vår, ibland trista, vardag genom regn, rusk, sol och värme....

Ett av två avklarat....

Publicerad 2009-03-20 18:08:32 i Allmänt,

Har varit och hämtat L efter det första av helgens barnkalas. Mycket förväntansfull och kalas klädd till tänderna i nya tårtklänningen, halsbans, strömpböxer och guldskor, lämnade jag och Z av henne kl 15. Sedan tog jag och Lillebror svängen över en av stadens matvarubutiker för att handla. Skåp och hyllor har gapat tomma sedan i början av veckan. Tur att vi har en hög med tygblöjor att ta till när det krisar. Listan var med och vi var på topp, till det var dax att betala! -"Ursäkta mig min plånbok ligger kvar i bilen." -"Nemas problemas. Jag sparar kvittot så kan du komma in och betala sedan." -"Jättebra!" sa jag. -"Var ställer jag kassarna så att de inte står i vägen så länge?" -"De kan du ta med ut på en gång, du ser ärlig ut1" -"Tack! Kommer stax!" Så ut med Z och kassar, in i bilen med alla kassar och in igen med Z under armmen för att betala. Ibland är det inte så dumt att bo i en liten stad där alla känner alla.....
L "posar" i nya klänningen....

Annars har det inte hänt så mycket. ons, tors, och i dag har vi varit hemma för hostig Lillebror. Skjutsade L till M i tordags så att hon fick träffa lite folk, hon DÖÖÖÖR av tristess av att gå hemma, nån dag ibland är väll bara nyttigt av att det inte händer så mycket, men blir det fler på raken tycker hon att det är ruskigt trist. I onsdags, innan tristessen slog till var Syskonen V&L med mamma här och lekte. Vi passade på och var ute i nästan två timmar i det fantastiska vår vädret. Annars finns ju inte så mycket tid till att leka "hennes" lekar när Z är vaken så vi har passat på att leka järnet när han har sovit. I dag satt vi två timmar i köket och spelade oss igenom högen med spel vi har. Med bullar, bananer och mjölk var det jätte mysigt. Vi har även putsat köksfönstren och bytt gardiner. Nu ska jag göra sås, det brukar falla på min lott i matlagnings lotteriet....

Kommentarer

Postat av: Karro

Publicerad 2009-03-20 20:50:44

Jätte fin med halsband å klocka. Kram på er!

Postat av: Gunnel

Publicerad 2009-03-20 23:30:41

Att såsen tillkommer dej förstårjag fråga Annica hon var så arg på pappa varför han bara lärde henne och inte brorsan för var de själva så föll det på Annicas lott förr fick Ingemar laga här för han lärde sej före mej men nu brukar jag ju få godkänt åtminstone av Lizzi

Postat av: Gunnel

Publicerad 2009-03-20 23:36:25

Att det faller på dej att göra sås förstår jag för Annica var så arg på pappa att han bara lärde henne för han kunde lärt brorsan och men här dröjde det länge innan jag lärde mej och Ingemar var såskock så fort det skulle komma nånmen nu kan jag nog , det var en mycket fin dam som varit på kalas idag hoppas det varit roligt och

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela