ziggessyster

Snorträsk eller Änglatorp?? Det är frågan... I hus nr 8 bor Mamma, Pappa, Storasyster Stor, Mellan & Lillasyster Liten. Följ vår, ibland trista, vardag genom regn, rusk, sol och värme....

Falukorv & Pulvermos.....

Publicerad 2009-03-16 14:52:44 i Allmänt,

är det mat???? Barnen älskar det, men VAR finns det nyttiga?? Eller iaf det goda??? Jag kan inte hitta nått.... Tur att MattantenG har den goda smaken att bjuda på stort salladsbord varje dag så nästan oavsett vad det är för övrigt går det att äta sig mätt på olika sallader. Tack G du är min räddning!!!

Japp, ser ut som om det blir en svart tårta. Sockerpastan är inte beställd, men det kommer....

Elefanten är elimenerad och in kom istället förslaget PIRAT! Så på lördagens barnkalas knatar hon för hoppningsvis i väg utklädd till pirat. Huvudbonader, ögonlapp, flagga och sabel finns redan. Resten av kläderna fixar vi av ett par gammla trasiga jeans som klipps sönder lite till och en randig tröja som kan vändas utochin och så flisininar jag fast ett piratenmönster, och så var det klart! Hittade föresten den här artikeln på Aftonbladets sida tidigare idag, tycker den ligger i tiden.... http://www.aftonbladet.se/wendela/barn/article4657354.ab
De fyra 5års presenterna till helgens kalas har jag redan fixat, de kostade 29,50 stycket!!!  Var lite inne på att köpa coola Spindelmannen vattenflaskor åt grabbarna, med de kostade 89 kr styck så det bidde det inte. Fast coola var de.....
Läs även den här.... http://www.aftonbladet.se/wendela/barn/article4658478.ab

Från och med idag och ett litet tag framåt är måndagarna en helt OK dag. Istället för att sitta och lyssna på en mattegenomgång med år 1 och sedan bara dra runt i 6ans klassrum medans de har matte är jag nu i 3an och har Sv med dem medans deras FrökenA förbereder de NationellaProven..... Det är tacksammt att va där, känner att jag gör lite nytta samtidigt som det är roligt och trevligt.

I mon är det LedigaTisdagen, iaf för mamman. Ska först till läkaren och sedan bara strosa/njuta på stan. Kanske en fika? Kanske ett besök på stadens badhus?  Sedan på kvällen ska jag minnsannanens på ljusparty hos SötaS. Medatag egen ballja, handduk & örngott stod det på inbjudan....??? Låter spännande....

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela