ziggessyster

Snorträsk eller Änglatorp?? Det är frågan... I hus nr 8 bor Mamma, Pappa, Storasyster Stor, Mellan & Lillasyster Liten. Följ vår, ibland trista, vardag genom regn, rusk, sol och värme....

........Sovmorgon......

Publicerad 2009-03-02 17:41:23 i Allmänt,

hade vi i morses. Jag skulle på studiedag och förskolan var stängd så Farmor&Farfar fick rycka ut, tur att de finns! Förmiddagen var trevlig, lättlyssnad talare som var hyffsat intressant, fikat fick väll inga apploder med ostfrallan gick ner. Eftersom jag är "halvtidare" var min dag slut efter föreläsningen medans de andra fortsatte till någon trevlig restaurang för att intaga en trevlig måltid, för att ytterligare fortsätta till skolan och disskutera vad vi nu hört på fm. Lite trist att missa, men men så är det.... Finns inte tiden går det inte att trolla med knäna som vår käre rektor sa. Fast jag hade ju fått varit med, men tiden hade inte fått skrivas upp eller tas ut senare....

Hemma blev jag glatt mottagen, av L i Ns stora skor och Z i strumläsen, ute på trappen. Farmor&Farfar vinkades av och vi satte oss och åt den nylagade färssåsen med pasta. L är för söt i blan, i dag har hon varit det TVÅ gånger.... Hon brukar inte äta sås till pastan, men idag "tvingade" jag henne att smaka. -"Vilken tur att du tvingade mig att smaka, den var ju jättegod. Tänk om jag missat detta goda." Ja, tänk!!!

Medans Z sov passade vi på att ringa KäraMormor för att kolla om hon kunde ha Knoddarna på onsdag medans jag åker in till staden och fiffas i håret, -"Jo, det gick bra." Vi småpratade lite och då kommer L och viskar i mitt öra: -"Kan vi inte baka kakor?" -"Jo, vänta lite, jag vill bara prata klart och sedan MÅSTE vi hänga tvätt innan, sedan bakar vi." Medans jag pratar klart med Moder går L och drar ut STORA tvätt baljan, det är fyra maskiner blöt tvätt i, och börjar hänga. LillaLuttan!!!


Så här smaskens blev det....

Har även varit och hämtat Me&I kläderna, men har inte plockat upp dem. Tänkte ju attZ ska få sina i födelsedagspresent och att L inte behöver se sina förrän då heller. Annars vet jag hur det blir: Hon smyger tyst in på sitt rum och är borta i ca 5 min. Sedan kommer hon ut fullt kalasklädd, en vanlig sketen tisdag. -"Jag bara kände för att byta om!"
Har ett till Me&I att närvara på på söndag. Den här gången ska jag BARA fika!!!

Kommentarer

Postat av: karro

Publicerad 2009-03-04 15:17:46

Haha har du inget annat för dig än å springa på partyn :P Ska iof inte säga något för jag ska på ett imorgon. Kram på er!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela