ziggessyster

Snorträsk eller Änglatorp?? Det är frågan... I hus nr 8 bor Mamma, Pappa, Storasyster Stor, Mellan & Lillasyster Liten. Följ vår, ibland trista, vardag genom regn, rusk, sol och värme....

Vitlök.....

Publicerad 2009-03-22 16:01:06 i Allmänt,

Mina fingrar luktar vitlök. FORTFARANDE!!! Det var i går jag lagade mat till hungriga arbetare. Ns mamma&pappa var här och hjälpte oss att klippa träd. Tack! Det hade inte blivit gjort utan er. L var på ytterligare ett 5års kalas på fm. Hade som plan att jag skulle fotat henne i den snygga piratkostymen vi snajsat till, men det bidde inte av. Tyvärr! Då mannen inte tänkte på det heller innan han lämnade i väg henne på kalasandet så blev det inte alls. Men kul hade det haft. Jag hämtade henne när jag kom tillbaka från Bytarmarknaden. Tack SötaT för så trevligt sällskap!  Hittade inte så mycket kläder, blev lite skjortor och annat små plock som blir bra i vår/sommar.Efter lunch däckade både jag och L i soffan, Z sov middag och vad N gjorde har jag inte riktigt koll på.

När vi piggnat till var det dax att snygga till både hus och kropp. Huset var lätt röjt med en snabb till hörande dammsugning. Kroppen lite svårare efter som vår pump bråkat lite det senaste dygnet och varken velat släppa i från sig varmt vatten eller varm luft.... Sedan väntade vi in LillebrorJ som hade åtagit sig att både vakta barnen OCH bjuda dem på pizza. Vi vuxna begav oss raskt, läs hungriga, till glada FamijlenW. Eller iaf 50% av den, de yngre familjemedlemarna var för kvällen liksom våra Knoddar utlånade. När vi klev in i huset var hackandet och stekandet i full gång. Slutresultatet blev en mycket god Tacopaj. Tack för Tackopajen!!!!

Nu kanackar det och in kliver en LarmKille. Återkommer ev senare med lite bilder från daget som gått....

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela