ziggessyster

Snorträsk eller Änglatorp?? Det är frågan... I hus nr 8 bor Mamma, Pappa, Storasyster Stor, Mellan & Lillasyster Liten. Följ vår, ibland trista, vardag genom regn, rusk, sol och värme....

Vitlök....

Publicerad 2009-03-07 15:33:57 i Allmänt,

Nu ska allt vad snor, hosta och krassel utrotas en gång för alla! Till middag bjuds det potatisgratäng, inte så GI jag vet, med morötter och MASSOR av vitlök, till det färska brödet blir det..... Vitlökssmör!!!  Som vanlig har "krasslet", som vägrar bli en riktig förkylning, satt sig i halsen på mig och jag kan inte prata. Detta påverkar oss alles eftersom N tycker att det är SÅÅÅÅ tråkigt, allvarligt!!!! Så han är lite lack för att han har tråkigt och jag för att jag inte kan prata!

Fm har tillbringats på Dansen med L. Medans hon dansade tog jag en tur till närmaste Apotek och köpte på mig ett minder lager med halsontsdämpande medel. Sedan satte jag mig och tittade på. L är inte alls förtjust i att "bli lämnad" hon vill gärna att någon tittar på och det kan jag göra. De är så söta och duktiga alla flickorna. Fast L har nog tröttnat lite, både förra veckan och i dag satt hon i soffan och var inte alls sugen på att gå. Vi får väll se om det håller i sig, JAG tänker inte tvinga i väg henne bara för att hon ska, så princip fast är jag inte... Efter Dansen skjutsade jag henne till Mormor. Det skulle gå på Pettsson&Findus teater och sedan skulle de ha sleepoverparty. När jag kom hem var huset NÄSTAN färdig städat, bara stora toan och tvätten kvar, och de posterna brukar landa på mig. Jag väntar på lite sol & värme så att det går att putsa fönster utan att frysa ihjäl, för det är verkligen behövligt....

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela