ziggessyster

Snorträsk eller Änglatorp?? Det är frågan... I hus nr 8 bor Mamma, Pappa, Storasyster Stor, Mellan & Lillasyster Liten. Följ vår, ibland trista, vardag genom regn, rusk, sol och värme....

Dos 3....

Publicerad 2009-05-26 13:38:29 i Allmänt,

Gårdagen innebar en lugn dag på altanen för att ta egen helgen. En god bok och en skön stol. men, det finns alltid ett med. Fastän solen lyste blåste det lite så Mamman kände inte att solen tog, med besked. tur att jag iaf satt i bikini och att jag inte är typen som fjällar, röd blir jag dock men det slutar alltid i lite brunhet, fast just nu gör det mest ont, mest ont på låren....

På kvällen tog vi ett svep med trimmern över Lillebrors huvud, han var väll inte helt nöjd hela tiden, men det gick bra för att vara första gången. Jag har varit lite skeptisk till att klippa han med trimmern, tänk om han inte passar i det ? tänk om han ser sjuk ut? Men det blev helt OK. När jag får in vanan på det kommer det att bli ännu bättre.

Var på utv-samtal för Z på morgonen. Allt bara bra, de tycker han är en trygg kille, pratar ju inte men de har inga svårigheter att förstå han, han är hjälpsam och bra kompis, så bra kompis nu en tvåring kan vara.Han har ordning på sina saker och tycker om "var sak på sin plats". Låter som han är hemma..... Målet för närmaste framtiden är att locka fram ett talspråk, lät relevant tycker jag. Jag var lite rädd att de skulle sätta samma mål för Z som L fick när hon var två: att bli blöjfri! Ser inte jag som ett mål utan som en själklarhet, inte många åttaåringar med blöja nuförtiden.....

Efter det bar det av till MVC, labb för mer prover och vidare till apoteket. Den söte DrL från Antenatal ringde i går och talade om att han skrivit ut ytterligare en dos seleksid, mot bakterier i urinen. Men jag har inga symtom sa jag. Nej, det var inga stora mängder bakterier heller men tillräckligt för att det ska slita på kroppen och han tyckte min kropp hade nog just nu.... Har en dejt med han på fredag för att kolla om jag behöver ha blodtryckssäkandemed, eller om det har räckt med vila, hoppas, hoppas......

Kommentarer

Postat av: Annica

Publicerad 2009-05-26 16:46:22

Hej! Hur är det med er?? Jag är inne och kikar in din blogg allt som oftast och funderar över hur ni har det? men denna ggången kunde jag inte låta bli att kommentera.. Blev så nyfiken... Får inte ni föräldrar bestämma målet?? Hos oss är det föräldrarnas mål som gäller i första hand. Sedan kanske vi tipsar om mål om föräldrarna inte funderat ut något. Ibland tar vi två mål om personalen starkt vill ha med ett mål.... Ta hand om dig nu å slit inte ut dig! Hälsa familjen å ha det gott! Kramisar

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela