ziggessyster

Snorträsk eller Änglatorp?? Det är frågan... I hus nr 8 bor Mamma, Pappa, Storasyster Stor, Mellan & Lillasyster Liten. Följ vår, ibland trista, vardag genom regn, rusk, sol och värme....

Mycket har hänt....

Publicerad 2009-05-20 13:34:17 i Allmänt,

Inga bilder från dansen än pga att jag inte riktigt lärt mig nya datorn, läs inte hittar på baksidan.

Helgen varit fullbokad, vi hade dejt vid jordborren. N borrade hålen för nya staketet och grindarna, jag ränsade efter jordfräsens framgångar vid vinbärs-& hallonbuskar, med ett par pauser pga trötthet, vilket i måndags visade sig inte alls vara någon hälsosam trötthet. Läkaren på MVC sjukskrev mig utan pardon fram till beräknad hemgång. Pulsen ska ner och blodtrycket får VERKLIGEN inte bli högre för då blir det inläggning för Unga Fröken, sa han. Jag är faktiskt fru, sa jag. Vi lägger in dig ändå, sa han. Så nu är det stenhård vila som gäller!! Trädgård och odlinglådor får vänta.....

Styrelsemötet i måndags gick bra, fickan, som jag faktiskt förberede redan i söndags, blev uppskattad.

L ser ut som Odjuret efter en krock med ett träd på fska, nej det blir inga bilder har jag lovat... Hon lärde sig dessutom att cykla i går, på den LILLA cykeln, och tanden som vi i Örebro upptäckte var lite lös är nu MYCKET lös, inte pga krocken.... Jag ringde BVC för jag tyckte at 4,5 var lite tidigt för att tappa tänder, men de sa att det var inte alls ovanligt och dessutom sa min mamma att jag var tidig med att tappa mina tänder och det är visst ärftligt sa BVC.

På magfronten syns det nu på utsidan hur det sparkar på insidan, L pyser över av stolthet när hon lägger händerna på magen, Z säger HejDå till magen redan innan vi åker hemmifrån på morgonen för att åka till fska. De har nu ständig sovmorgon eftersom jag är sjukskriven. Ingen stress här inte, och mycket lugnare kvällar får vi med es de sover längre och inte är sov trötta redan kl 18, igår han vi både med kvällsmat, dusch och att vara ute och cykla i nästan en timma innan det var sov dax. StoltaMamman med filmkameran i högsta hugg!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela