ziggessyster

Snorträsk eller Änglatorp?? Det är frågan... I hus nr 8 bor Mamma, Pappa, Storasyster Stor, Mellan & Lillasyster Liten. Följ vår, ibland trista, vardag genom regn, rusk, sol och värme....

N flyttar.......

Publicerad 2009-05-22 11:44:13 i Allmänt,

i vår dator så än blir det inga bilder....... Han fick nämligen i gång den gammla och flyttar nu över allt viktigt samtidigt som jag sitter här och skrotar.

Z sover och L har tråkigt, hon vill egentligen ut och cykla, men tanken är att vi ska åka in till stan i em och då vet jag av erfarenhet att jag måste "spara" mig för att orka, och jag vill inte att hon är ute och cyklar själv. Även om vår väg inte är stor och det inte är mycket trafik, för de få som kör här kör på tok för fort. Våra grannar har nu äntligen efter ca 3.5 upptäckt och vet ju om att vi finns, men någon gång, även om det inte är ofta kör någon förbi som INTE vet att det bor barn här och då gasas det på.....

Gårdagen var lugn, L var på kalas och vi andra rekriterade. När vi hämtat L begav vi oss till närmsta största stad för lite inköp till köksmaskinparken, ALLT rasar sammtidigt.... och en fika på stan med min SöteBror.I strålande sol satt vi på torget och drack Mocca. Båda Knoddarna sov gott i bilen på hemvägen vilket resulterade i att L hade svårt att somna på kvällen. 22 gav jag upp och gick och lade mig mede henne i dubbelsängen, då somnade hon på 2....  Så i morse var det L&N som tog sovmorgon medans jag & Z var uppe med tuppen kl 06. Även fast han inte pratar är det inte särskillt svårt att första vad han menar. L = bil , ett gurgel ljud= moped, ett knack i huvudet= ägg, lejlej= välling, han talade om och redogjorde för hur det gick till när L skadade näsan med mera. Vi passade även på att gosa i soffan och leka med garaget.

Nu skiner solen igen så vi kanske skulle passa på att gå ut, L kan ju cykla om jag tar med en filt ut och sitter på trappen och tittar på....

Kommentarer

Postat av: Gunnel

Publicerad 2009-05-22 15:23:35

Låtersom ni haft en skön dag hoppas du mår så gott det går och orkar med annars får du säga till är det bara en chans så ställer jag gärna upp är väl inte helt okej här heller men försöker gärna ha det så bra som går Tänker på er!Hälsningar från Farmor

Postat av: Mia

Publicerad 2009-05-23 09:30:02

Zigges ord för ägg var ju för sött!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela