ziggessyster

Snorträsk eller Änglatorp?? Det är frågan... I hus nr 8 bor Mamma, Pappa, Storasyster Stor, Mellan & Lillasyster Liten. Följ vår, ibland trista, vardag genom regn, rusk, sol och värme....

Som man bäddar.....

Publicerad 2009-05-25 09:46:55 i Allmänt,

heter det ju!!! Så på tok för många timmar med maskrosrenspinnen i går bäddade för KRAFTIG värk i dag. Mina höfter och rygg gillade inte alls att krypa omkring på alla fyra så länge, tack GodeGud att min Barnmorska inte läser min blogg då hade hon lagt in mig med omedelbar balluns. Men nu har jag fått ner vilopulsen under 100 iaf. Det är svårt att BARA sitta och titta på när andra jobbar. N&L har plockat fram och gjort iordning pallkragarna så där var jag väll också med och petade i lite frön, små tomatplantor står i en tunna bedvid en tunna med majs, L gjorde det mesta men jag MÅSTE ju vara med och peta.....  Men nu är det måndag, hus städat och tvätt tvättad, N slet sig svettig, så NU kan jag vila igen, har till på fredag på mig då ska jag till "Ante",antenatalmotagningen, spec.mödravård.

Ls tand har nu äntligen ramlat ut, eller rättare sagt hon drog ut det själv i går, blåmärken och svullnader efter trädet är också på väg bort....

Z gör språkliga framsteg: Nu är inte ordet för L längre "Dörö" utan Titti, bil är nu Bil och inte bara L., äpple är nu Äpple och inte längre Plä!

Bilder från dansen.....








Bilder bara för att det är söta: Prinsessparad hemma i TV-rummet....





man anar blåmärken & svullnader..... LillaLuttan!!!!!

Kommentarer

Postat av: Gunnel

Publicerad 2009-05-26 00:37:15

Kramar till er alla Godingarna är ju bara för söta Hälsningar från farmor

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela