ziggessyster

Snorträsk eller Änglatorp?? Det är frågan... I hus nr 8 bor Mamma, Pappa, Storasyster Stor, Mellan & Lillasyster Liten. Följ vår, ibland trista, vardag genom regn, rusk, sol och värme....

Tyst det är i huset.....

Publicerad 2009-05-05 14:56:43 i Allmänt,

Z sover, feber och snuva IGEN!!!! L är hos Mormor för lite underhållning.

Helgen har passerat.... Torsdagen var inte alls så avancerad som jag trodde. Eftersom det var eldningsförbud blev det ju ingen eld och för den skull inte alls så mycket folk som det brukar. Vår GranneK som fått i uppdrag att handla in varor hade köpt ungefär hälften av vad de brukar köpa, ändå blev det mer än hälften av det kvar. När jag räknade lite snabbt under körsången fick jag det till att det var ungefär 100 tappra på gräsmattan framför försammlingshemmet. Dessutom var det kallt och blåsigt. Vi var hemma 22.30, då sov båda Knoddarna gott i sina sängar.

Fredagen började i arlamorgonstund. Allt skulle packas och förberedas inför avfärden som skulle gå av stapeln kl 10.00. 10.10 satte vi oss i bilen, ine illa pinkat, tycker jag. Då hade Z stått klar i hallen i 30 min och väntat...

Kommentarer

Postat av: Mia

Publicerad 2009-05-05 17:33:55

Sötnosen!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela