ziggessyster

Snorträsk eller Änglatorp?? Det är frågan... I hus nr 8 bor Mamma, Pappa, Storasyster Stor, Mellan & Lillasyster Liten. Följ vår, ibland trista, vardag genom regn, rusk, sol och värme....

Vi lever.....

Publicerad 2009-10-25 14:46:20 i Allmänt,

Veckan har varit lång, bildligt talat. Mycket har hänt, även mycket trevligt, men eftersom nätterna inte inneburigt så mycket sömn som önskat går jag på lågvarv. Bäbis mage har dock blivit mycket lugnare efter Minifom & magdroppar, hon är inte alls lika gnällig längre och sover faktiskt lite bättre, men med ca fem mattillfällen per natt sliter det på Mamman.

En söndag som egentligen skulle inneburit städ blev en söndag i väntans tider. Väntan på att gästerna som ringde och sa att de skulle komma verkligen ska komma. Inte någon större ide att dra igång ett toa städ och stå där i bara trosorna när det knackar på dörren....

Rastlösa barn, som väntar, och arg far som har ont i ryggen. Han kom hem i fredags, satte sig i soffan, kom med nöd och näppe ur soffan och ner i sängen, sängen kom han på lördag morgon inte ur. ÖmmaModer ställde tacksamt upp och åkte med mig och alla Knoddar in till stan för att L skulle dansa och så skulle vi köpa Halloweenkläder. Häxdräkt, hattar & kvastar. Pumpan var redan inhandlad och väntade på oss hemma. Förra året när vi gjorde pumpagubben höll stackars L på att kräkas, hon tycker nämligen inte om att bli kladdig. Gick dock bättre i går. Dagens tips: Kärna-& gröp ur pumpan med glass skopan!! Går som hejsan!!!!


Häromdagen inne på toaletten, kl 07 ca: L kommer in till en MYCKET trött mamma.
-"Vet du vad L, i natt har Mamma inte sovit mycket så i dag kan det hända att jag är en arg & trött mamma."
L tittar på mig och säger:
-"Men jag kan passa Bäbis lite så kan du gå och sova en stund." Min älskade LillaLutta
Synd att klockan var så mycket och att vi var på väg till fska annars hade jag nog nappat på iden, iaf en stund.
Lämningarna på fska för L har blivit mycket lättare. Innan Bäbis föddes var det inte alls roligt, lessen Lutta varje morgon.... Nu är det en mycket gladare Knodda som skuttar in på avdelningen varje morgon...

Nu kommer gästerna!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela