ziggessyster

Snorträsk eller Änglatorp?? Det är frågan... I hus nr 8 bor Mamma, Pappa, Storasyster Stor, Mellan & Lillasyster Liten. Följ vår, ibland trista, vardag genom regn, rusk, sol och värme....

Laling.....

Publicerad 2009-09-08 18:51:52 i Allmänt,

Z låter som en repad skiva. Ingenting är bra, vill bara ha min välling!!!!

Första turen utanför trädgården idag. Jag och L tog bilen till staden för att hitta nått till BäbisA att ha på sig i morgon på fotograferingen. ALLT vi har i hennes lådor är ju för stort. Men det ENDA vi hittade i vår lilla stad var en vit body i storlek 44 och den är JÄTTE stor.... Vi tog även en sväng till Babyproffsen för att inhandla amningspryttlar, luftningskupor och uppsamlingsglas hette de vist, pratade med en dam på AmningsRådgivningen i fm ang att det gör så förtvivlat ont och hon rekomenderade, så nu testar jag. på väg till bilen gick vi förbi Bokaffären med ett helt fönster fullt av HelloKitty saker. L tackade nej till glassen baaaaara vi gick in och tittade. Väl inne tog hon lite förgivet att hon skulle få något, vilket jag talade om att det INTE blev i dag redan i bilen på väg in till stan. Så ville hon ha något fick hon betala det själv. -"Men jag har ju inga pengar med mig!" -"Du kan få låna lite av mig, men då vill jag ha tillbaka det när vi kommer hem." Det gick hon med på, och tyckte att hon skulle köpa en rosa glänsande filofax, tror inte det, mamman tyckte den var på tok för dyr. En penna tog hon, sedan slog stora obeslutsamheten till. Hon ville ju ha något att skriva med pennan i också. Men allt hon tittade på var RUSKIGT dyrt...... Länge länge drog hon omkring och tittade och pillade... Till slut, efter att Mamman sagt till på skarpen kom hon fram till ett beslut: en liten rosa anteckningsbok med strasskrona på utsidan blev det. Hemma fick hon snällt hämta SarGrisen och betala sina 32 kr, DET satt långt inne och det var otroligt svårt att lämna i från sig TRE stycken glänsande guldtior..

Annars har dagen varit lugnT, N var med L på Mulle och Z på Knyttet på fm, jag och BäbisA passade på att ta en fmlur innan det var dax för mat igen. När de kom tillbaka var Knoddarna inte färdiga med sina utflykter tyckte de, så fikat fortsatte på en filt på altanen.....


utanför vårt köksfönster ser det just nu ut så här....

Måste bara visa.... Jag och BäbisA var bjudna på TeParty hos L i lekrummet i går, mycket gott med låssas te, kringlor, vattenmelon och blomkål...... Bäbis A fick även låna StoraDockans barnstol, StoraDockan själv förpassades bryskt till dockvagnen.



Med posten igår kom även ett paket från Huvudstaden med en jätte söt rosa body, tyvärr aldeless för stor just nu, men äter man så växer man säger BäbisA... Tack FasterG!!!

Kommentarer

Postat av: karro

Publicerad 2009-09-08 20:20:26

oh my god, va söt hon är!! Passa ju perfekt i stolen ;) Om några veckor när vi vet om Lina fått vattkoppor eller inte så vill vi gärna komma och titta å känna lite :D

Ta hand om er!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela