ziggessyster

Snorträsk eller Änglatorp?? Det är frågan... I hus nr 8 bor Mamma, Pappa, Storasyster Stor, Mellan & Lillasyster Liten. Följ vår, ibland trista, vardag genom regn, rusk, sol och värme....

Paus....

Publicerad 2009-09-27 14:44:27 i Allmänt,

i städandet... Fast i dag var det inget roligt att städa, det har liksom blivit FÖR mycke. Bara byggt på. Så i dag blir det bara övervåningen, även om undervåningen är i ett större behov av att städas. Vi är ju inte så mycket här nere så det får vänta till nästa helg. Då blir det städlight på övervån och storstäd i källaren. Är planen iaf!!!

Imon börjar verkligheten. L&Z åter till fska, vilken vi ska GÅ till på morgonen. Det som är mest spännande är Bäbis mattider, kommer vi att hinna dit till 9? Kommer hon äta så hon står sig i vagnen? Räknar med att hela utflykten kommer att ta en timma och en kvart. 30 min dit, 30 min lämning på två avd. och 15 min hem.

Dagen i går var innehållsrik för iaf en av syskonen. L hade dansen på fm, vi strosade på stan en stund. Pratade med ÖmmaModer och VännanÅ som stod i sina säljstånd på torget, det var ju Mekelsmess och Konstnatta. Hem och äta, och L&N åkte in till stan igen för att vara med på byns BarnFest som i år gick av stapeln på BADHUSET. Ett mycket lyckat val, av vad jag förstod det senare. Z & jag häll oss hemma: stora snoret! Bäbis var ju naturligtvis med. Vi lekte mest hela tiden, bilarna, spelade spel, Z bjöd på te i lekrummet, tittade på Alfons-fimen. Upptäckte en rolig sak i Alfons-filmen. På en tavla i deras hem hänger symbolen för Atomkraft- Nej Tack
 
Nu hojtas det: Bäbis är vaken!!
-Jag kommer!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela