ziggessyster

Snorträsk eller Änglatorp?? Det är frågan... I hus nr 8 bor Mamma, Pappa, Storasyster Stor, Mellan & Lillasyster Liten. Följ vår, ibland trista, vardag genom regn, rusk, sol och värme....

Strl 50....

Publicerad 2009-09-21 13:31:01 i Allmänt,

LillKnoddan har växt och passar nu hyffsat bra i strl 50. Kläderna Z hade på sig hem från BB är inte längre lika säck artade.

Besöket hos GammlaMormor avlöpte bra. BäbisA parkerades i GammelMormors knä och blev där sittande tills vi åkte hem.

Helgen har också förflutit hyffsat. N har varit på fska, F-kooperativet, och jobbat. 12 timmar, 08-20, i lördags och 09-14 i söndags, och de är fortfarande inte klara. Ibland kan jag fundera på om alla insattser vi gör är värde den något lägre avgiften??? På lördagen var ÖmmaModer här HELA dagen och underlättade & underhöll. HonMedans Mormor & L var på dansen passade vi andra på att vila lite.

 Söndagen fick vi klara oss själva. Tog en kort promenad till lekplatsen på fm i strålande sol. BäbisA har blivit en hejare på att " äta ute". Efter lunch, rester av lördagens Potatis&Morotssoppa, trodde jag Z behövde sova. Det hade iaf JAG behöft. Men inte!!! I en timma låg vi dock i sängen och bara mös, så lite vilat blev det ju.....

Natten till i dag har varit tung. N har ont i ryggen efter helgen jobb och BäbisA hade en GnölNatt. Ont i magen och Snuttig. Vid 04 somnade hon ordentligt i sin egen säng, mat vid 06.30 och sov gott till 10. Tack, det gjorde jag med. När vi väl vaknade gjorde vi oss iordning i en rasande fart och åkte in till ÖppnaFörskolan. Stress stress för att hinna till sången. När vi väl kom dit såg det mörkt och stängt ut. Ingen här??? Jo, då! En mamma med dotter och en pappa med son, annars tomt. Efter sången gick både mamman & pappan, så då var vi själva. L hittade utklädningslådan med Prinsesskläder och Z hittade Drakdräkten, måla hans med också, fast ingen fika. Båda var mer sugna på att leka, så jag drack te och barnen lekte. BäbisA satt som klistrad i FrökenHs famn.

Nu är det lunch och sedan vila för Z och ev mig. Måste koka lite tomtegröt med. L hade en sorgens dag i går, det var mycket som INTe hamnade i korgen när vi var och handlade i går pga den där stackars lactosen. Inte Risifrutti och inte flingor med choklad smak, det hade jag inte köpt ändå pga onyttighetshalten, men ändå...
I kväll är det dans för Z och gympa för L. Känns som om det är jag som får ta det med...

I mon ska BäbisA till BVC, vägas och mätas

Kommentarer

Postat av: karro

Publicerad 2009-09-21 19:07:04

Kan känna likadant gällande insattserna. Ibland blir det bara för mkt liksom. Har ju vart massor ända sen flytten(vilket jag har förståelse för) men det känns som det inte finns något slut!! Och iaf en familj i vår grupp verkar inte bry sig om att göra något heller.....

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela