ziggessyster

Snorträsk eller Änglatorp?? Det är frågan... I hus nr 8 bor Mamma, Pappa, Storasyster Stor, Mellan & Lillasyster Liten. Följ vår, ibland trista, vardag genom regn, rusk, sol och värme....

Vattkoppor! Nej Tack!!!!

Publicerad 2009-09-12 16:12:32 i Allmänt,

Karro med flickor! Ja, tack!!! Det vore trevligt.....

Fast L&Z ska till fska för att "leka av sig" någon dag nästa vecka så då drar de väll hem det ändå kan jag tro.... Det går ju tyvärr inte skydda sig mot ALLT även om jag bra gärna skulle vilja.

I dag är StorKnoddarna i Gbg med Mormor & P, hade varit hemskt roligt att följa med men efter 30 år med mig själv har jag nu ÄNTLIGEN börjat lära känna mig själv och vet när jag är besegrad. Så en hemmadag med Mannen & BäbisA. Övervåningen städad, tvätt-& diskmaskin mullrar. Funderar på att komma ut en sväng.

Tillbringade hela em på altanen i går och en liten kortispromenad för att se vad kroppen orkar. Det gick riktigt bra och Gudars vad skönt det var att röra på sig om än så lite. N var med L&Z på fska för föräldrainsatsen, föräldrakooperativ!!!Så Jag och LillKnoddan hade hela em för oss själva, underbart!!!

Natten varit "gnölig", åt tacos till middag i går och det tyckte inte lilla Bäbismagen om alls. Hon låg i sängen bredvid mig som en katt som skjuter rygg, ända tills det kom en liten prutt, då slappnade hon av i ett par minuter till magknipet slog till igen, LillaLuttan, Mamma ska aldrig mer äta tacos. Vilket JAG inte lider av då det inte är någon större favvo... När hon äntligen somnat vid 9 snåret visste jag att hon HADE bajsat..... Fast inte SÅ mycket!!! Hon hade fyllt HELA blöja OCH tröjan OCH min säng, därav dundrar tvättmaskinen....

Nä, nu låter det som om det är dax för mat, sedan MÅSTE vi ut.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela