ziggessyster

Snorträsk eller Änglatorp?? Det är frågan... I hus nr 8 bor Mamma, Pappa, Storasyster Stor, Mellan & Lillasyster Liten. Följ vår, ibland trista, vardag genom regn, rusk, sol och värme....

Inte mycket städat....

Publicerad 2010-04-17 17:44:23 i Allmänt,

Planen var ju att jag & Bäbis skulle bara hemma och städa medans N tog med Stor&Mellan till sina päron och hjälpa till med lite husfix inför måndag då de har visning på sitt hus. Då Bäbis inte alls var på humör blev inte ens hälften av vad jag hade tänkt göra gjort. Hon sov gott i sin säng i lite över en timma då passade jag på att ta badrummet iaf. Sedan satt hon en stund i hoppgungan medans jag dammsög och torkade köksgolv, och under ljudliga protester fick hon även vara med och dammsuga sovrummet. Sedan lade jag ner verksamheten.

Nu sitter vi i soffan, Bäbis trött gnäller, och väntar på resten av familjen, det blev verkligen en heldag för dem. De åkte vid 8 och nu är kl snart 18. Hoppas de inte behöver äta nått mer en kanske en macka för jag har verkligen ingen lust/ork att laga till nått, möjligen nått mack-aktigt. Fast man brukar inte vara särskillt hungrig när man varit hos Ns mamma så risken är nog rätt liten....

I mon är det kalas för L, och så fortsatt städ på schemat då...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela