ziggessyster

Snorträsk eller Änglatorp?? Det är frågan... I hus nr 8 bor Mamma, Pappa, Storasyster Stor, Mellan & Lillasyster Liten. Följ vår, ibland trista, vardag genom regn, rusk, sol och värme....

Min lille ZiggeSutten....

Publicerad 2010-04-19 20:51:22 i Allmänt,

Sitter i soffan med Bäbis och tänkte titta på Arn, men det är svårt. N fick ta med sif Z till KSS efter ett fall på jympan vad 18 tiden. Jympan var slut men efter som det var sista gången för terminen dröjde vi oss kvar, några hade lite godis kvar efter "prisutdelningen" som de mumsade på. Då! Duns och ett skrik!  Z har ramlat ner från en ca 50 cm hög kant. Jag sätter mig på kanten han stod på och lyfter upp han. Då blir han aldelles mjuk och tyst.Bara ögonvitorna syns. - "Han försvinner!" Jag blåser han lätt i ansiktet och kan kommer tillbaka fast han gråter på ett konstigt vis. Han sitter nån minut i min famn innan vi får kontakt med han igen. Då får vi reda på att han har ont i huvudet. BästasteT tar upp en isklamp hon råkade ha i ryggsäcken, vi fick glass efter prisutdelningen, den lindade vi in i min sjal och höll den mot Z bakhuvud.  Han satt en stund till. Han pratade och hade färg i ansiktet. Vi klär på oss och går ut till bilen. När vi kommer hem går han lite vingligt och ramlar omkull. Då ringer jag 1177, -Kom in! N tar på ett par rena byxor, blir uppdat om vad som hänt och tar med Z med Kudde & Kisse och åker. Där är vi nu! L sover, och jag väntar på  att N ska ringa om vad som händer..... Det känns konstigt i kroppen, son L sa, det måste betyda att jag är orolig.... Min älskade LilleLutt!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela