ziggessyster

Snorträsk eller Änglatorp?? Det är frågan... I hus nr 8 bor Mamma, Pappa, Storasyster Stor, Mellan & Lillasyster Liten. Följ vår, ibland trista, vardag genom regn, rusk, sol och värme....

Sjukdag!!! Del????

Publicerad 2010-02-04 10:58:42 i Allmänt,

I måndags var vi ju hemma för att JAG trodde Knoddarna skulla vara trötta efter skidåkning och somnat sent. Tisdag var vi hemma för Zs ögoninflammation, onsdag för att Z skulle droppas i ögonen var 3e timma & att E kom med P&I på em. IDAG är vi hemma för att Z hostar. Jag har suttit med han i famnen hela natten, förutom när Bäbis åt då fick han ligga ner, men då hostade han så han nästan kräktes. Jag börjar ana att det är NÅGON som vill mig något... Men vad??? Lära mig tålamodets konst??? 

Dagen i dag började tidigt. Eftersom tanken var att de skulle till fska ringde min kl 06.30. Var ju bara att gå upp och ringa och tala om att vi inte kom, då vaknade Z, strax efter koml och Bäbis sov till o9. Sedan har vi mest skrotat vid TVn, spelat lite spel och ätit frukt. I em kommer ÖmmaModer och hämtar L ett par timmar, anar att Z kanske sover en stund, hoppashoppas, då ska jag passa på att göra det med....

Måste komma ut en sväng i dag med. Var ute på en kvällsprom. med L i går. Superskönt! Helt vindstilla och bara ett par minus. Helt tyst var det.... Jag hade hoppasts på en lugn promenad i hyffsad bra fart, men det tyckte inte L som skulle slänga sig och klättra i varenda snöhög. Kul hade hon och den lilla promenaden tog över 90 min.... Men det var skönt och vi gör det igen!!!!

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela