ziggessyster

Snorträsk eller Änglatorp?? Det är frågan... I hus nr 8 bor Mamma, Pappa, Storasyster Stor, Mellan & Lillasyster Liten. Följ vår, ibland trista, vardag genom regn, rusk, sol och värme....

Efterlängtade lördag!!!!! (ett rörigt inlägg...)

Publicerad 2010-01-16 09:21:47 i Allmänt,

I dag är den dagen L har längtat ill NÄSTAN mer än julafton: Dagen då hon får ha KLÄNNINGEN!!!!

Innan dagen drar i gång och alla ska väckas hinner Jag & Bäbis blogga lite....

Dagen i går innebar staden för mig, Z & Bäbis. Vi skulle lämna L&N hemma "i lugn ro" eftersom L var lite hängig. Planen var att vi skulle möta upp Zs kompis B med Mamman & Lillasyster och gå på ÖppnaFska på fm, men det var stängt, pga sjuka. Så vi möttes hos dem i stället. B var med sin pappa på jobbet så det var bara Mamman & LIllasyster, men Z tyckte det var kul ändå. Mamman, SötaE, har under hösten sålt sin första Me&I koll. som hon nu säljer ut eftersom det snart kommer en vårkoll. Så det FYNDADES!!!!Sådant som legat utanför budget förut....

turkos-tajts till L, de passar precis till hennes bruna Katt-tröja....

gröna Hjärtebyxor till Bäbis.....

med passande Snigel-body......

Z valde "sin" tröja, en jättestor tröja med coola brandbilar, den kommer sitter perfekt NÄSTA höst.....

I veckan har även Bäbis fått sin första smak-portion, eller prtion är väll fel att säga, en teskedsudd var det.....
Hon satt fint i barnstolen.....

sedan kom den: skeden  med lite avocado på....

det smakade Sådär!!!! -Jag tror jag håller mig till Mamma-mat!" sa Bäbis och spottade ut.....

Så här ser det ut ytanför vårt köksfönster just nu....

Z och Bäbis leker "hutare".....

som slutade med att de båda låg på golvet, och där låg ju bilarna...

-Kom vi sover i "totasängen".... Varför kan han inte säga S i början av orden????

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela