ziggessyster

Snorträsk eller Änglatorp?? Det är frågan... I hus nr 8 bor Mamma, Pappa, Storasyster Stor, Mellan & Lillasyster Liten. Följ vår, ibland trista, vardag genom regn, rusk, sol och värme....

"SjukDag"...... Del 2

Publicerad 2010-01-19 12:15:30 i Allmänt,

Så var det Zs tur. Efter en slö-dag med L&Bäbis hämtade vi en På-ett-strålande-humör-Z hos Farmor&Farfar. L var pigg och hade varit feberfri över ett dygn. Yes, i mon går de till fska, tänkte jag. Hor Farmor&Farfar bjöds det på god mat. Alla var prat-glada och vi kom hem på tok för sent, men vad gör man när det är trevligt???

Väl hemma var det: Knoddar bums i säng, de skulle ju upp tidigt trodde jag. Men inte! Under natten infinner sig stora Snuvan i Zs lilla kropp. Bara att Smsa fska, vi kommer inte i mon heller.... När jag på morgonen talar om det för L bryter hon ihop: -Jag ville ju gå till fska!!!!! Vad gör vi? Vi ringer Farmor&Farfar om de kan ha dig imon???? -JAAA!!!!

Så vad hittar vi på idag??? Kl 11 satte vi på Dino-filmen, innan det hade vi degat, pusslat och spelat spel.... Efter lunch är planen att sätta på en "tråkig" film, så att Z somnar en stund. Hoppas planen håller.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela