ziggessyster

Snorträsk eller Änglatorp?? Det är frågan... I hus nr 8 bor Mamma, Pappa, Storasyster Stor, Mellan & Lillasyster Liten. Följ vår, ibland trista, vardag genom regn, rusk, sol och värme....

Besvärlig mamma!

Publicerad 2011-04-15 08:49:34 i Allmänt,

Ska egentligen köra ett Pilates-pass och städa badrummet innan det är dags för jobb. Men jag måste kräkas lite! Var och lämnade Stor på skolan. Vi hade gott om tid så vi gick vägen över skolgården för att gå till förskolan. När vi kommer fram till gungorna sitter Stor på en gunga tillsammans med en klasskompis. Ytterliggare en klasskompis kommer springande över gräsmattan, och då hör jag den gungande klasskompisen: -" Namn! Vill du gunga med mig?" Självklart ville den springande kompisen det. -"Då får du gå av!" säger hon till Stor. Jag hör Stor fråga om inte hon kan sitta i mitten så att de kan gunga alla tre. -"Nej! Du får gå av. Jag vill gunga med "Namn!" Jag står bara två meter bort. Stor kliver av och släpper fram kompisen som kommit springande. Jag ser att hon tog illa vid sig. Där kliver jag in. Kan ärligt säga att jag hade klivit in OAVSETT vilka barn det varit, så det berodde inte på att  Stor var inblandad. Som den yrkesskadade fska-lärare jag är tycker jag att det hör till vårat vuxenansvar att kliva in när man ser/hör att någon blir illa behandlad. Men vet ni vad den lillasnorpan gör? Hon ljuger mig rakt upp i ansiktet!!! En sju-årig liten unge!?! För hon hade ju inte alls sagt det jag hörde påstod hon. Talade om att jag stått bakom och HÖRT vad hon sa. -"Näe, jag sa inte alls så. Jag sa så här..." Där slutade jag lyssna, fel av mig. Talade tydligt om att jag hörde vad hon sagt och att hon nu stod och LJÖG för mig. Att hon bara vågar stå och ljuga en vuxen som inte är en NÄRA anhörig, rakt upp i ansiktet?!? Hade det varit Stor hade det blivit STORA konsekvenser!!! Kände att jag inte kunde stå kvar längre då Mellan och Bäbis var med så jag sa till Stor att gå bort till "Fröken" en bit bort. Både Stor och den gungande kompisen springer bort till henne. Jag tog Bäbis i handen och gick bort jag med. Kände att jag var tvungen att tala om att jag hört och lagt mig i, och att Stor ofta kommer hem och säger att hon blir undanskuffad, nästan alltid av just den gungande kompisen, och upplever sig ensam och att vi redan pratat med fröknarna i skolan av det. Hon lovade, IGEN, att vara uppmärksam och hålla ögon och öron öppna. Hoppas det hjälper! Vill inte vara den BesväligaMamman för ofta, för risken är ju stor att det då går ut över Stor...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela