ziggessyster

Snorträsk eller Änglatorp?? Det är frågan... I hus nr 8 bor Mamma, Pappa, Storasyster Stor, Mellan & Lillasyster Liten. Följ vår, ibland trista, vardag genom regn, rusk, sol och värme....

Tisdag!!!

Publicerad 2011-04-19 20:29:05 i Allmänt,

Tisdag är ju en stående "ledig-dag". Eftersom vi var på IKEA igår var planerna för dagen lite öppna beroende på hur kroppen mådde. Vi gick ut lugnt! Kottarna fick sova lite extra eftersom Stor har påsklov och vi då inte hade någon exakt tid att passa. Lugnt och morgontrevligt! Hemma efter lämningen satte jag mig i soffan med en tekopp, sedan kom ÖmmaModer. Tanken var att vi skulle bege oss till en närliggande stad och inköpa brallor till mig. Fick ju ett present-kort på valfri bralla av henne i födelsedagspresent! Men saker blir aldrig som man tänkt: Vi tog oss till den närliggande staden. Ingen bralla inköptes! Lite skor, mat, och andra nyttighet blev det iaf...


Stor mätte sin fot och skrev upp siffrorna på min hans: 19,5 cm.


Ja! Vi återvinner! För er som undrat....


Lunch i solen...


Blev FB-profil bild!!!


Väl hemma igen var det tvätt-vikar-dags IGEN!!! Jag vek och ÖmmaModer sprang fram och tillbaka och lade in i garderober.


En liten del... Finns tre maskiner till. just i detta nu, i källaren. Men så gott att stå ute. Både frisk luft och dammfritt på SAMMA gång :) Gilla starkt!


Det frodas i smultron krukan...


Kalaset ÄR slut!!!



Hämtade Kottarna, och Bäbis kom hem med sötaste påskpysslet.



Självklart måste vi ta en tur på cykeln...


-Ta kort på mig!  Ta kort på mig!

Det grejades i sandlådan, gungades och spelades lite puttekula med. Sedan var det dags för mat, dusch,pj, välling, tandborstning, saga och bums i säng. Nu: lite datatid, och ja just det! Satte ju på tevatten innan jag satte mig här. Lite te alltså! Sedan dusch för mig med. Gick lite barfota i gräset i eftermiddags, det var riktigt sommarvarmt, men har nu svarta fötter.

I mon ser vi fram emot en SPÄNNANDE dag på jobbet, eller hur Kollergorna...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela